تصویب طرح «جهش تولید دانش بنیان ها» در مجلس

دبیردوم فراکسیون دانش بنیان های مجلس یازدهم: در راستای حمایت از ساخت داخلی، با تکیه بر ظرفیتهای دانش بنیان ها و نخبگان ایرانی، طرح «جهش تولید دانش بنیان ها» در دستور کار مجلس قرار گرفته است.
به گزارش تاسیسات نیوز، اقبال شاکری، «دبیر دوم فراکسیون حمایت از دانش بنیان ها» در گفت و گو با خبرنگار ما نیز از اجرای طرح «جهش تولید دانش بنیان ها» خبر داد و گفت :
حمایت از شرکت های دانش بنیان در اولویتهای مجلس یازدهم قرار دارد و در این راستا فراکسیونی نیز به امور مربوط به این حوزه می پردازد.
وی ایجاد «صندوق ویژه دانش بنیان ها» و «تخصیص تسهیلات» و «ضمانتنامه های ویژه» برای «دانش بنیان ها» را از موارد قابل اشاره در این طرح دانست .
شاکری در ادامه همچنین اجازه خرج کرد بودجه های پژوهشی دستگاه ها برای شرکت های دانش بنیان را از دیگر مواردی دانست که که در هفته آینده در نوبت مذاکره در مجلس شورای اسلامی قرا دارد.
تعامل با سازمانها جهت رفع موانع و تسهیلات به دانش بنیانها
این نماینده مجلس یادآور شد:
طی مذاکرات صورت گرفته با مدیریت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مقرر شد تا شرکت های دانش بنیان در سه حوزه ضمانتنامه ها، بازاریابی کالاهای تولید شده خود و دریافت تسهیلات مورد حمایت جدی قرار گیرند.
وی تاکید کرد:
البته حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی به منظور حضور در بازار و تجاری سازی محصولات آنها نیز ضامن بازگرداندن اقساط تسهیلات دریافتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
بازدید مجمع نمایندگان مجلس از مراکز دانش بنیان ها با اهداف حمایتی
دبیر دوم فراکسیون دانش بنیان ها همچنین از بازدید مجمع نمایندگان مجلس از پارک علم و فناوری پردیس و پهنه های علم و فناوری دانشگاه ها در هفته آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ این بازدید بتواند رویدادی موثر در جهت تصویب طرح های مهم در حوزه دانش بنیان ها باشد.
سقف تسهیلات مالی دانش بنیان ها افزایش می یابد
شاکری با تاکید بر اینکه در طرح «جهش تولید دانش بنیان ها» در ردیف بودجه این گروه نیز اصلاحات لازم صورت خواهد گرفت گفت :
افزایش تسهیلات، حمایت از حضور در بازار، تقویت ساخت داخل، فرهنگسازی برای حضور نخبگان در دانش بنیان ها و .. از جمله اقداماتی محسوب می شود که در مذاکرات مجلس بررسی و به طور قطع به آن به شکل عملی پرداخته خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;