آزمایشگاه های استاندارد ایران اعتبار جهانی یافتند

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت: با عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا – اقیانوسیه، کالا‌های با گواهی استاندارد آزمایشگاه‌های استان می‌تواند به ۱۱۰ کشور عضو صادر شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، محسن مشتاقی بیان کرد: مرکز تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران در ارزیابی اتحادیه تایید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه (APAC) موفق شد با کسب ۹۷ درصد آرا، عضو کامل این اتحادیه شود.
وی افزود: با این عضویت، کالا‌های صادراتی با گواهی استاندارد آزمایشگاه‌های استان بوشهر می‌توانند به‌طور مستقیم به ۱۱۰ کشور عضو اتحادیه مذکور صادر شوند و دیگر نیازی به تایید دوباره در آزمایشگاه‌های کشور هدف نیست.
مدیر کل استاندارد استان بوشهر تصریح کرد: دستیابی به تاییدیه ارزیابی هم‌ترازی صلاحیت آسیا – اقیانوسیه بی شک باعث رشد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی کشور می‌شود.
وی اظهار کرد: در سالی که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده، پیوستن و عضویت مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران در اتحادیه بین‌المللی مذکور، به‌یقین جریان‌ساز جهش تولید و رشد اقتصادی کشور خواهد بود و این توفیق موجبات شادی و رضایت مردم، تجار و صادرکنندگان ایرانی را فراهم می‌کند.
به گفته مشتاقی مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی تأیید کننده آزمایشگاه‌ها و مراکز بازرسی وابسته به سازمان است و گواهی تمامی آزمایشگاه‌هایی که این تاییدیه را دریافت کردند در ۱۱۰ کشور اعتبار خواهد داشت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;