آب تصفیه شده یا آب لوله کشی بخوریم؟

مزایای نوشیدن آب تصفیه شده به قدری زیاد است که هیچ کس آن را جایگزین آب لوله کشی شهر و آب داخل بطری‌های آب معدنی نمی‌کند.

به گزارش  تاسیسات نیوز،  شاید یکی از بهترین خبرهای برای افرادی که به دنبال سلامت و زندگی سالم هستند، این باشد که مصرف آب تصفیه شده میام مردم بسیار رواج پیدا کرده است و همچنین محبوب شده است. مزایای نوشیدن آب تصفیه شده به قدری زیاد است که هیچ کس آن را جایگزین آب لوله کشی شهر و آب داخل بطری‌های آب معدنی نمی‌کند. اگر کمی در مورد خرید دستگاه تصفیه آب شک دارید، این مقاله را حتما بخوانید و با مزیت‌های آب تصفیه شده آشنا شوید.
مزایای آب تصفیه شده
آب تصفیه شده عاری از مواد شیمیایی و آلاینده‌ها است
تصفیه آب موارد بسیاری از آلاینده‌ها و مواد شیمیایی را از آب حذف می‌کند. این آلاینده‌ها شامل موارد زیر می‌شود:
  • فلوراید و کلرید. این مواد شیمیایی به طور معمول توسط مسئولین در تصفیه خانه‌های شهری برای پاکسازی آب لوله کشی شهری از آلودگی‌ها استفاده می‌شود ممکن است این مواد کار خود را خوب انجام دهند، اما برای مصرف سالم نیستند. ممکن است اندازه آن زیاد نباشد، اما با این حال این ماده‌ها شیمیایی هستند و در مقادیر زیاد می‌توانند مضر باشند. دستگاه‌های آب تصفیه کن با حذف کلر و محصولات جانبی کلر از آب آشامیدنی، خطر سرطان روده، سرطان روده بزرگ و سرطان مثانه را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. اگر مقدار زیادی آب شیر بنوشید یا دوش‌های طولانی بگیرید، ممکن است مقدار زیادی فلوراید و کلر بنوشید یا آنها را نفس بکشید.
  • آرسنیک. بسته به محل زندگی شما، آب شیر ممکن است دارای مقادیر خطرناک آرسنیک باشد. آرسنیک یک ماده سرطان‌زا قوی است که با افزایش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان ارتباط مستقیم دارد. در آب تصفیه شده دیگر خبری از آرسنیک نیست.
  • آلومینیوم. اگر منبع آب شهری شما تصفیه نشده یا تصفیه ضعیفی داشته باشد، ممکن است منجر به افزایش مصرف آلومینیوم شود؛ فلزی که با بیماری آلزایمر، بیش فعالی، اختلالات یادگیری در کودکان، مشکلات پوستی، بیماری‌های کبدی و موارد دیگر ارتباط مستقیم دارد.
تصفیه آب شیر با بهترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی می‌تواند به طور چشمگیری میزان این مواد خطرناک و بسیاری از آلاینده‌های موجود در آب آشامیدنی را کاهش دهد.
آب تصفیه شده جذب مواد مغذی حیاتی را بهبود می‌دهد
آب فیلتر شده می‌تواند به جذب مواد مغذی کمک کند. اگر از دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی استفاده می‌کنید، نه تنها آب تصفیه شده می‌نوشید بلکه آب قلیایی نیز مصرف می‌کنید. چنین آب تصفیه شده‌ای از بسیاری جهات عالی است؛ از جمله اینکه باعث می‌شود سرعت جذب مولکول‌های آب و مواد مغذی توسط سلول‌ها کاهش یابد. این نوع آب میزان سوخت و ساز بدن و سلامت کلی شما را نیز بسیار بهبود می‌بخشد.
آب تصفیه شده به سرعت متابولیسم بدن کمک می‌کند، که این امر برای عملکرد صحیح بدن بسیار حیاتی است. جذب بهتر مواد مغذی یکی از بهترین کارهایی است که آب تصفیه شده برای متابولیسم بهتر انجام می‌دهد.
با بهبود متابولیسم در بدن، شاهد کاهش وزن خواهید بود. متابولیسم سریع و خوب نه تنها برای حفظ عملکرد مناسب بدن است، بلکه برای هضم بهتر غذا و همچنین در نتیجه کاهش وزن مفید است.
کم آب در بدن نه تنها پوست را خراب می‌کند بلکه می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی مانند سنگ کلیه نیز بشود. آب تصفیه شده برای سنگ کلیه بهترین درمان است و در صورت مصرف مداوم از بروز آن نیز جلوگیری می‌کند.
آب تصفیه شده سلامت پوست را بهبود می‌بخشد
نوشیدن آب تصفیه شده، یکی از بهترین روش‌ها برای آب‌رسانی مناسب پوست است. از آنجایی که مصرف نوشابه‌ها و آب‌های گازدار روز به روز بیشتر می‌شود، به همین دلیل صنعت آرایشی و بهداشتی که بیشتر محصولات خود را به فروش می‌رسانند. آب تصفیه شده، به خصوص اگر به میزان کافی نوشیده شود، یکی از بهترین راه‌ها برای آب‌رسانی و سلامت پوست است؛ در عین حال باعث صرفه جویی در هزینه‌های غیر قابل تصور خرید لوازم آرایش می‌شود.
آب تصفیه شده بدن را سم زدایی می‌کند
چرا باید آب تصفیه شده بخوریم؟
سم زدایی یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای سلامتی نوشیدن آب تصفیه شده است. نوشیدن آب تصفیه شده یا قلیایی می‌تواند تأثیر قابل توجهی در سم زدایی بدن شما داشته باشد. با توجه به مقدار غذایی که در روز می‌خوریم و همچنین از راه‌های مصرف مواد شیمیایی و سموم از راه‌های دیگر، سم زدایی برای سلامتی همه ضروری است. نوشیدن آب تصفیه شده یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری کند.
آب تصفیه شده نه تنها بسیاری از مواد شیمیایی و آلاینده‌های طبیعی را از آب مصرفی ما پاک می‌کند، بلکه باعث می‌شود که مواد معدنی مناسب برای بدن در آب آشامیدنی باقی بماند. یک دستگاه تصفیه آب خوب به گونه‌ای کار خواهد کرد که ۹۹٪ از آلاینده‌های موجود در آب لوله کشی شما را فیلتر کند، در حالی که مواد معدنی سالم را نیز در آب نگه می‌دارد.
آب تصفیه شده، به ویژه آب یونیزه قلیایی، همچنین در حفظ تعادل pH در بدن بسیار کمک می‌کند. در دنیای امروز مواد غذایی به صورت ناخواسته بسیار اسیدی هستند، که مصرف این مواد بدن را در حالت اسیدی قرار می‌دهد و تعادل pH در بدن مناسب نخواهد بود. برای محافظت از بدن در برابر بیماری‌های مختلف، از جمله مشکلات سرطانی ناشی از یک محیط بیش از حد اسیدی، باید تعادل pH حفظ شود. نوشیدن آب یونیزه قلیایی که از بهترین دستگاه‌های تصفیه قلیایی به دست می‌آید، راهی عالی برای مقابله با بسیاری از غذاهای اسیدی مصرفی و حفظ تعادل pH است.
آب تصفیه شده سلامت خانواده خود را بهبود می‌بخشد
نوشیدن آب خالص به ویژه برای کودکان مهم است – به همین خاطر دستگاه‌های تصفیه آب، سالم‌ترین آب را برای سیستم ایمنی در حال رشد هر کودک فراهم می‌کنند. در بزرگ‌سالی، اغلب چشم‌هایمان را روی بعضی از کارهای ناسالمی که انجام می‌دهیم و خوراکی‌هایی که روزانه مصرف می‌کنیم، می‌بندیم. اما در مورد کودکان این‌گونه نیست. بدن کودک تا اواخر نوجوانی هنوز در حال رشد است و نوشیدن آب با کیفیت بالا، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانیم همراه با عادات غذایی مناسب و ورزش برای آنها انجام دهیم. اگر فرزندانی دارید، مسئولیت زندگی خوب و سالم او به بر عهده شماست و تهیه دستگاه تصفیه آب با کیفیت بالا برای خانه، یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌های انجام این مسئولیت (یا حداقل بخشی از آن) است.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;