موافقت رهبری با اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال برای فاضلاب اهواز

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب و  دولت نسبت به وضعیت خوزستان گفت: پیرو نامه‌ وزیر کشور به رهبر معظم انقلاب، ایشان با اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق ذخیره ارزی برای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اسماعیل نجار روز گذشته در حاشیه بازدید از مناطق مختلف درگیر با آبگرفتگی در اهواز و کوت عبدا…(مرکز شهرستان کارون) در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه زیرساخت فاضلاب اهواز نیازمند کاری اساسی است توضیح داد: برای ساماندهی سیستم فاضلاب و کانال دفع آب‎های سطحی اهواز باید مطالعه دقیقی صورت گیرد.
وی افزود: مساله فاضلاب از آب‌های سطحی باید تفکیک شود چرا که شبکه فاضلاب کنونی اهواز گنجایش فاضلاب و آب‌های سطحی را با یکدیگر ندارد و با یک بارندگی موجب خروج و بیرون زدگی فاضلاب می شود.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به تغییر اقلیم بیان کرد: تغییر اقلیم یک واقعیت است که باید آن را بپذیریم، تغییرات اقلیمیی در واقع نوع بارش، زمان بارش و پراکنش آن  را دربر می‌گیرد.
وی با اشاره به بارندگی اخیر در اهواز و دلایل آبگرفتگی ناشی از آن توضیح داد: در بارندگی روز دوشنبه هفته گذشته در سه ساعت حدود ۸۸ میلیمتر باران در اهواز بارید، این در حالی است که بارندگی اهواز در طول سال زراعی در حدود ۱۵۰میلیمتر است و این ۸۸ میلیمتر تنها در سه ساعت  اتفاق افتاد.
نجار افزود: براساس بازدیدهایی که در مناطق مختلف اهواز داشتم حتی یک نهر ساده برای انتقال آب‌های سطحی وجود ندارد؛ به عنوان مثال در منطقه شهرک دانشگاه اهواز که الان آبگرفتگی موجب مشکلات بسیاری برای ساکنان آن شده هیچ گونه کانال آب‌های سطحی وجود ندارد و عمده نقاط مختلف اهواز همین گونه است.
وی بیان کرد: با بارندگی اخیر، ۱۷ نقطه در اهواز با آبگرفتگی رو به رو شدند که از لحظات نخست بارندگی و با تلاش گسترده از سوی مسئولان اجرایی خوزستان و دستگاه‌های مربوطه با مدیریت استاندار اقدامات مناسب صورت گرفت و ۱۷ نقطه آبگرفته به سه نقطه کاهش یافت که یکی از این مناطق که عمده مشکلات هم آنجاست شهرک دانشگاه اهواز است.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این که شهرک دانشگاه خط القعر است ادامه داد: با استفاده از پمپ‎های مکنده و ماشین‌ آلات مختلف، تخلیه آب این منطقه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود، ۲ تا سه روز آینده این وضعیت ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: خساراتی که به مردم وارد شده جبران می‎شود و برای کسانی که لوازم خانگی‌شان دچار آسیب شده نیز تدابیری اندیشیده شده است.
نجار بیان کرد: از پارسال تاکنون نزدیک به ۱۰۰ پمپ خریداری شده که از این پمپ ها در آبگرفتگی اخیر استفاده شد؛ از شهرداری تهران نیز ۷۰ پمپ و ماشینآلات به همراه نیروی انسانی به خوزستان اعزام شد که اکنون در منطقه هستند.
این گزارش حاکی است؛ رییس سازمان مدیریت بحران کشور صبح شنبه وارد اهواز شد و به همراه مسئولان محلی از شهرک دانشگاه اهواز و کوی معین زاده، کوی مشعلی، چهار راه زند و شهر کوت عبدا… که دچار آبگرفتگی ناشی از بارش شدید باران هفته گذشته بودند دیدن کرد.
بر اساس این گزارش، روز دوشنبه هفته گذشته با بارش باران در خوزستان بیشتر مناطق خوزستان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند که با گذشت پنج روز همچنان برخی از مناطق این استان درگیر آبگرفتگی هستند.
در پی آبگرفتگی مناطق مختلف خوزستان و بر اساس تصمیم مدیریت بحران خوزستان مدارس چندین شهرستان این استان در سه روز کاری پایان هفته تعطیل، و ادارات شهرستان های اهواز، آبادان وکارون نیز روز سه شنبه گذشته تعطیل اعلام شد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;