کنترل هوشمند دمای داخل ساختمان

 

 محققان مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه کاشان سیستمی برای کنترل هوشمند موتورخانه عرضه کردند که به میزان نیاز دمای داخل ساختمان را تامین می کند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز ، احسان بلور کاشانی-مجری طرح در خصوص قابلیت های این سامانه گفت: سیستم کنترل هوشمند موتورخانه، سامانه ای است که از طریق آن تجهیزات داخل موتورخانه متناسب با نیاز حرارتی داخل ساختمان به کار گرفته می شوند.

کاشانی با بیان اینکه تعیین میزان حرارتی از طریق سنسورهای داخل و خارج ساختمان صورت می گیرد، اظهار داشت: این سیستم با دریافت اطلاعات از سنسور حرارتی نصب شده در ضلع شمال و داخل ساختمان لحظه به لحظه اطلاعات محیط بیرون ساختمان را اندازه گیری و با ترسیم نمودار حرارتی تجهیزات موتورخانه را در تابستان و یا زمستان راهبری می کند.

وی در گفتگو با مهر با اشاره به ویژگیهای این سامانه خاطرنشان کرد: ایجاد دمای مطلوب در ساختمان، استفاده بهینه از تجهیزات و افزایش عمر مفید آنها، قابلیت عملکرد برنامه ریزی زمانی، کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به نگهداری و بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی، عدم نیاز به اپراتور دائمی ساختمان، امکان مانیتورینگ (نمایش) و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل سیستم و امکان مشاهده مشکلات اساسی موجود در موتورخانه بر روی نمایشگر دستگاه به دلیل وجود سیستم عیب یاب از ویژگی های این سامانه است.
 

مجری طرح با اشاره به کاهش انرژی های تجدید ناپذیر در جهان وافزایش قیمت حامل های انرژی یادآور شد: این سیستم میزان مصرف انرژی گاز را 30 تا 45 و برق را 10 تا 15 درصد کاهش می دهد.
 

کاشانی با بیان اینکه مراحل ثبت این سیستم در دست بررسی است، تصریح کرد: این سامانه همچنین در مرغداریها و گلخانه ها نیز قابل نصب و از طریق تلفن همراه و اینترنت نیز قابل کنترل است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;