چهارمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی افتتاح شد

 

چهارمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر گشایش یافت.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه استان بوشهر به لحاظ توانمندی در صنعت گاز و پتروشیمی به‌عنوان پایتخت انرژی ایران نامگذاری شده است، گفت: وجود این توانمندی به این معنی نیست که ما باید تولیدات به‌صورت مستقیم صادر کنیم بلکه باید با ایجاد صنایع فراوری پس از فراورش با ایجاد ارزش افزوده آن را صادر کنیم.

عبدالکریم جمیری افزود: وجود متخصصان جوان در استان بوشهر می‌تواند محصولات شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی را با فراورش صادر کنند تا ضمن ایجاد ارزش افزوده زمینه اشتغال متقاضیان کار را فراهم کند.

وی با بیان اینکه آشنایی با توانمندی اقتصادی استان یکی از اهداف برپایی نمایشگاه است، گفت: مردم استان بوشهر منتظر هستند بوسیله مدیران و متخصصان داخلی شاهد ایجاد طرح‌ها و برنامه‌هایی باشند تا به برکت توانمندی در پایتخت انرژی ایران به اهداف مادی و معنوی بیشتر دست یابند.

نماینده مردم با اشاره به اینکه استخراج گاز همیشگی نیست، تاکید کرد: هر چند امروز هم در عرصه‌های استخراج گاز دچار کاستی‌هایی هستیم ضرورت دارد سرمایه گذاری بیشتری برای زیر ساخت‌ها و تکمیل طرح‌ها در انتقال گاز صورت بگیرد تا شاهد تلاش بیشتر متخصصان در این عرصه باشیم.

جمیری به فارس گفت: این فرصت امروز در اختیار استان بوشهر است و لازم است از این فرصت حداکثر بهره را ببریم تا شاهد تحولات عظیم در عرصه های گوناگون باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر استفاده از توان متخصصان جوان استان در عرصه گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: امروز مردم منتظرند که از توانمندی موجود آثار و برکات آن در امور اقتصادی و توسعه استان شاهد باشند.

وی تصریح کرد: استان زرخیز بوشهر با شعار تعامل، همکاری و تولید در جهت اعتلای نظام اسلامی ایران گام برمی‌دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر گفت: این نمایشگاه که در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع ایجاد شده است در 35 غرفه توانمندی‌های شرکت‌های نفت و گاز به نمایش درآمده است.

مهرداد ابراهیمی با بیان اینکه این نمایشگاه تا 10 بهمن برپاست، افزود: در نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شرکت‌های نفت و گاز پارس، صنایع پتروشیمی،  شرکت ملی پتروشیمی، پایانه نفتی خارک، شرکت پالایش پخش فراورده‌های نفتی، فلات قاره و تولید کننده قطعات صنایع گاز و پتروشیمی توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;