پالایش 136 میلیارد متر مکعب گاز از ابتدای امسال تاکنون

 

پالایشگاه های کشور از ابتدای امسال تاکنون بیش از 136 میلیارد مترمکعب گاز را پالایش و به خطوط انتقال ارسال کرده اند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، حسن منتظر تربتی افزود: این حجم گاز با بهره گیری از 35 هزار کیلومتر خط انتقال فشار قوی و 70 تاسیسات تقویت فشار گاز به مبادی مصرف منقل شده است.

وی همچنین با بیان این که 210 هزار کیلومتر شبکه درون شهری در کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: با ایجاد این زیرساخت ها تاکنون 938 شهر و نزدیک به 14 هزار روستا نیز از گازطبیعی بهره مند شده اند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران درباره تحویل گاز به جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده شده (سی ان جی) به شانا گفت: هم اکنون روزانه 18میلیون مترمکعب سی ان جی به منظور عرضه به خودروهای سی ان جی سوز  به جایگاه های عرضه کننده این سوخت پاک تحویل داده می شود.

تربتی تاکید کرد: مصرف سی ان جی افزون بر کاهش مصرف بنزین در کشور، جلوگیری از واردات آن به کشور و خودکفایی در تولید این فرآورده، موجب کاهش آلاینده های زیست محیطی نیز خواهد شد.

وی با بیان این که ایران 16درصد ذخایر گاز جهان در اختیار دارد، گفت: ایران به عنوان دومین دارنده ذخایر گازی جهان، رتبه چهارم تولید گاز در جهان را در اختیار دارد و با آن که 1.5 درصد جمعیت دنیا در این کشور متمرکز شده، 4.5 درصد مصرف گازطبیعی جهان را به خود اختصاص داده است

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;