هشدار مدیریت پسماند درباره ۹۰ تن زباله بیمارستانی پايتخت

 

مدیرعامل سازمان مدیریت و پسماند شهرداری از تولید روزانه ۹۰ تن زباله بیمارستانی در شهر تهران خبر داد.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز، سید محمد فیاض در گفت‌و‌گو با «ایلنا» با بیان اینکه نگرانی ما در بخش زباله‌های عفونی از ۱۳۵ بیمارستان شهر تهران نیست؛ چرا که بیش از ۵ هزار مطب کلینیک، درمانگاه و دندانپزشکی در شهر وجود دارد که خطر زباله‌های عفونی آنها کمتر از زباله‌های بیمارستانی ندارد. وی از مسوولان مراکز درمانی و مطب‌های شهر تهران درخواست كرد تا همان‌گونه که مسوول درمان مردم هستند با تولید پسماند پزشکی آلوده و قرار دادن آن در مخازن زباله‌های عادی، فضای بیماری را در شهر گسترش ندهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه زباله‌های مراکز پزشکی و بهداشتی این کلینیك‌ها و درمانگاه‌ها در زباله‌های عادی قرار می‌گیرد، گفت: این زنگ خطری است که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

فیاض درباره شناسایی این کلینک و درمانگاه‌ها، گفت: از نظر قانونی شهرداری تهران متولی شناسایی این مساله نیست و سازمان محیط زیست به عنوان متولی اصلی مسوولیت دارد اگر چه ما با تعاملاتی که با وزارت بهداشت و درمان داشتیم چندین مرکز درمانی شناسایی کرده‌ایم و به آنها اخطار داده‌ایم.

وی ادامه داد: برایم جالب است که چگونه می‌شود افرادی که سواد علمی بالایی دارند و خود متولی درمان مردم هستند با اقداماتی از قبیل قراردادن زباله‌های عفونی در کنار زباله‌های عادی به مردم آسیب برسانند اگر اینها توسط کارگر بی‌سوادی انجام شود ایرادی ندارد؛ اما آنها چه پاسخی دارند.

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;