هزینه 150میلیارد تومانی برای زیرزمینی کردن خطوط برق

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران اظهار کرد: در سال جاری حدود 150 میلیارد تومان برای زیرزمینی کردن خطوط هوایی هزینه کردیم.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز ، سیدزمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که هر پروژه جدیدی که اجرا می‌شود، کابلی است، گفت: هزینه کابل نسبت به شبکه هوایی 20 برابر است.

وی با اشاره به زیرزمینی شدن کابل‌های هوایی صدر اظهار کرد: کابل‌های هوایی صدر زیرزمینی شدند و به بهره برداری رسیدند.

حسینی با بیان این‌که یک ماه گذشته کابل 230 کیلوولت شبکه فشار قوی از میدان امام خمینی تا آزادگان به زیرزمین رفت گفت: الان حدود شش پروژه دیگر به طول 100 کیلومتر در دست است و به تدریج کابل‌های هوایی را زیرزمین می‌بریم.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌ها تصریح کرد: کابل‌های هوایی نیروگاه طرشت به منطقه کن، شیخ بهایی تا مصلی و قورخانه تا میدان هفت تیر، اظهار کرد: تونل کابل شیخ بهایی تا مصلی حفاری شده و در حال حاضر عملیات کابل را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به پروژه‌های زیرزمینی کردن خطوط 63 کیلوولت که درحال حاضر در دستور کار است، گفت: برای کابل‌های 230 کیلوولت باید تونلی در عمق 10 متری زمین با قطر سه متر حفاری شود که بعد از کارهای فندانسیون، قطر مفید آن 2.3 متر می‌شود.

حسینی افزود: کابل‌های فشار قوی 230 کیلومتر حتما باید از طریق کانال زیرزمینی شوند که هزینه آن بسیار سنگین است. ولی کابل‌های 63 کیلوولت دفنی هستند.

وی در مورد زیرزمینی شدن کابل‌های 63 کیلوولت گفت: برای این کار زمین را به قطر یک متر و عرض نیم متر حفر و کابل را دفن می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به دفن خطوط 63 کیلوولت یا خطوط فوق توزیع اظهار کرد: پروژه‌های بسیار زیادی در تهران در این بخش در دستور کار است از جمله پروژه زیرزمینی شدن خطوط 63 کیلوولت سمت افسریه و خطوط اطراف نیروگاه شهید فیروزی.

وی در پایان درمورد اعتبار هزینه شده برای زیرزمینی شدن خطوط هوایی گفت: در سال جاری حدود 150 میلیارد تومان برای زیرزمینی کردن خطوط هزینه کردیم.

 

انتهای پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;