نیاز 230 میلیارد تومانی برای ارتقاء تاسیسات فاضلاب کشور

 

 معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: 230 میلیارد تومان برای ارتقاء تاسیسات فاضلاب در کشور نیاز است.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، امیررضا تشیعی بر ارتقاء این تاسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ تاکید کرد و افزود: لازم است سیستم کنترل بو و سیستم نگه‌داری و تعمیرات پیشگیرانه در ایستگاه‌های موجود استقرار یابد.

تشیعی از کاهش اعتبارات فاضلاب خبر داد و گفت: اعتبارات فاضلاب از محل ردیف مطالعه و تکمیل فاضلاب حذف شده است که امیدواریم با احیای این ردیف سال 92 اعتبارات این بخش ابلاغ شود.

وی گفت: 230 میلیارد تومان برای ارتقاء تاسیسات فاضلاب در کشور نیاز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال 17 میلیارد تومان برای ارتقاء تاسیسات آبرسانی تصویب شده استبه فارس گفت: درخواست ما 300 میلیارد تومان بود این در حالی است که نیاز این تاسیسات برای ارتقاء 700 میلیارد تومان بود که امسال تاکنون 200 میلیون تومان اعتبار پرداخت شده است.

تشیعی تاکید کرد: این اعتبار برای بازسازی خطوط انتقال، تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه آب نیاز است.

معاون بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه برای کاهش هدررفت آب در برنامه پنج ساله 690 میلیارد تومان هزینه می‌شود، گفت: امسال اعتباری در این خصوص اختصاص نیافته است که با اجرای این طرح سالانه 1.5 درصد از هدررفت آب کاهش می‌یابد.

وی کیفیت پساب فاضلاب بوشهر را مناسب دانست و تاکید کرد: لازم است از این پساب‌ها برای توسعه فضای سبز و کمربند سبز بوشهر استفاده کرد که مسئولان استان با همکاری شرکت آب منطقه‌ای باید به این امر مهم توجه کنند.

تشیعی از فعالیت 12 ایستگاه پمپاژ فاضلاب در شهر بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این 12 ایستگاه در شبانه‌روز 30 هزار مترمکعب فاضلاب از شهر بوشهر را به تصفیه‌خانه فاضلاب منتقل می‌کنند که نیمی از این فاضلاب زه آب است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;