هوشمند سازی مدیریت انرژی برق نیازمند شش هزار میلیارد تومان اعتبار است

 

اجرای طرح فهام پیاده  سازی فراسامانه هوشمند اندازه­گیری و مدیریت انرژی در سراسر کشور با برآورد کنونی به شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  به نقل از روابط عمومی سازمان بهره وری انرژی ایران ، هادی مدقق افزود: این طرح از سال 1390 تهیه و اجرای آن آغاز شده و مرحله عملیاتی و آزمایشی این طرح در استانهای اهواز، بوشهر، زنجان ، مشهد ،تهران و البرز مشتمل بر پنج منطقه کشور از امسال شروع شده و قرار است این مرحله در دو سال اجرا شود.

وی ادامه داد: مرحله نخست این طرح 240 میلیارد تومان اعتبار اولیه داشته است و اجرای آن حدود 40 درصد ارزبری دارد و تلاش می­کنیم در مراحل بعدی با انتقال دانش فنی ساخت به کشور، ارزبری کمتری داشته باشد.

مدقق با بیان اینکه با پایان کارهای فنی مرحله نخست در سال آینده ، اقدامات اجرایی، صدور مصوبه­ها و اخذ مجوزهای لازم را برای اجرای کشوری این طرح انجام می­ شود،ابراز امیدواری کرد با پایان زمان دو ساله مرحله نخست این طرح، مقدمات اجرای کشوری آن آماده شود.

به گفته ی وی اجرای این مرحله به شرکتهای توزیع واگذار می شود و سرمایه گذاری ­های دولتی در بخش زیرساخت ­ها صرف خواهد شد.

معاون سیستم­ های اندازه­گیری و شبکه هوشمند سابا گفت: با توجه به اهمیت تولید ملی و مساله امنیت سایبری و پدافندی، توانمندسازی شرکت­های داخلی در همه زمینه­های مرتبط با حداکثر توان داخلی، از برنامه­های ما برای فراهم کردن زیرساخت­های مورد نیاز اجرای کشوری این طرح است.

مدقق بااشاره به برگزاری دوره­های آموزشی موردنیازدراین زمینه افزود:کنسرسیومی از شرکت­های داخلی در سازمان فناوری اطلاعات تشکیل شده و قرار است با انعقاد تفاهم­نامه­ و جذب سرمایه­های بخش خصوصی، کار طراحی نرم افزار تخصصی این طرح آغاز شود.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی انرژی از سال 2006 با این تعریف جدید شکل گرفته است ، گفت: این صنعت نیاز به مشارکت بخش خصوصی دارد و زمینه بسیار خوبی برای سرمایه­گذاری این بخش به شمار می رود.

مدقق افزود: با هوشمندسازی شبکه ، علاوه بر استفاده از مزایای این مدیریت ، می­توان از منافع آن به کاهش تلفات غیرفنی و افزایش پایداری شبکه اشاره کرد.

انتهای پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;