نقش کارفرمایان در امور اجرایی ساختمان نیازمند بازنگری است

 

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به نقش کارفرمایان در اجرای ساختمان‏ها گفت: نقش کارفرمایان در امور اجرایی ساختمان نیازمند بازنگری است.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، پیام اشتری در گفت‌وگو با  فارس در زنجان اظهار داشت: کیفیت اجرای ساختمان‏ها وابسته به عوامل چندوجهی بوده که سهم همه آن‏ها حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در اجرای یک پروژه ساختمانی مهندس ناظر، کارگران فنی، کارگران ساده و کارفرما از عوامل دخیل در امر اجرا هستند، افزود: نقش و رابطه کارفرما در امر اجرای ساختمان بسیار حیاتی است.

 

*اتخاذ همه تصمیمات امور اجرایی باید توسط مهندسین معمار، محاسب و تاسیسات باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با تاکید بر نقش کارفرمایان در اجرای عملیات ساختمانی، یادآور شد: اتخاذ همه تصمیمات امور اجرایی باید توسط مهندسین معمار، محاسب و تاسیسات باشد.

وی خواستار ایجاد محدودیت در امر تصمیم‏گیری امور اجرایی ساختمان برای کارفرمایان شد و ادامه داد: ایجاد ساز و کاری برای تصمیم‏گیری از ابتدا تا انتهای عملیات اجرایی توسط مراجع ذی‏صلاح بسیار ضروری است.

اشتری با تاکید بر ارتقای کیفی امور اجرایی در ساختمان‏های شهر زنجان، تاکید کرد: برای ارتقای کیفی امور اجرا باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان نگاه تک بعدی به ساخت و ساز در شهر زنجان را نادرست عنوان کرد و اظهار داشت: ذهنیت نادرست در مسئولیت‏پذیری اجرای ساختمان‏ها باید تغییر کند.

 

*اختیارات کارفرمایان باید به تامین هزینه‏های مورد نیاز برای پروژه‏های ساختمانی خلاصه شود

وی محدودیت اختیارات کارفرمایان در اجرای عملیات ساختمانی را خواستار شد و افزود: اختیارات کارفرمایان باید به تامین هزینه‏های مورد نیاز برای پروژه‏های ساختمانی خلاصه شود.

اشتری در پاسخ به راهکار‏های ارتقای وضعیت کیفی ساخت و ساز در شهر زنجان، گفت: نیازمند تغییر رفتار، فرهنگ و قوانین موجود بر جامعه هستیم که ضرورت فعلی ساخت و ساز است.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با تاکید بر مهجوریت مهندسین ناظر در اجرای پروژه های ساختمانی، یادآور شد: عوامل عدم اجرای مناسب امور اجرایی مختلف هستند که فقط یک مورد آن مهندس ناظر است.

وی نقش کارگران فنی و ساده در زمان اجرا را مورد تاکید قرار داد و افزود: کارگران فنی و ساده باید دارای تعهد و مهارت اجرایی لازم برای اجرای عملیت ساختمانی باشند.

 

*اجرای عملیات اجرایی نیازمند نیروی انسانی ماهر در حین ساخت و ساز است

اشتری خواستار مهارت‌افزایی کارگران فنی و ساده شد و ادامه داد: اجرای عملیات اجرایی نیازمند نیروی انسانی ماهر در حین ساخت و ساز است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان آموزش کارگران را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسیر آموزش و مهارت‌افزایی فنی باید با دقت ادامه پیدا کند.

 

وی توجه به جایگاه نظام مهندسی ساختمان برای نظارت بر ساختمان‏ها را خواستار شد و یادآور شد: همه اختیارات نظارتی و اجرایی ساختمان‏ها باید در دست این نهاد قانونی باشد.

 

اشتری با تاکید بر اصل انصاف در امور اجرایی، گفت: مسئولیت امور اجرایی باید بر دوش همه عوامل دخیل در اجرا باشد.

 

انتهای پیام/

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;