شناسایی 2628 ساختمان واقع در حریم شبکه‌های توزیع برق

 

مدیر امور 2 برق همدان با اشاره به شناسایی 106 نقطه خطرآفرین در معابر عمومی همدان گفت: برای جلوگیری از برق‌گرفتگی، 2 هزار و 628 مورد ساختمان واقع در حریم شبکه‌های توزیع برق شناسایی و اخطاریه گرفتند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، ایرج صابری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در راستای اهداف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در زمینه کاهش تلفات و جلوگیری از سرقت اقدامات خوبی توسط امور 2 برق همدان صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و مزایای آن افزود: در شهرک فرهنگیان به میزان هفت کیلومتر، در روستای سنگستان و یکانه نیز هر یک به میزان 2.5 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

 

مدیر امور 2 برق همدان بیان داشت: تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و اصلاح شبکه فشار ضعیف در مناطق حصار امام و حصار راه علی‌آباد نیز به میزان 5.5 کیلومتر در راستای کاهش تلفات، اتفاقات و سرقت از دیگر اقدامات امور 2 برق همدان به شمار می‌رود.

 

به گزارش فارس وی در ادامه  سخنانش با اشاره به اصلاح ولتاژ مشترکین تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون برای اصلاح ضعف ولتاژ و جلوگیری از خسارت به تأسیسات برقی مشترکان به مقدار 180 دستگاه ارت در شبکه فشار ضعیف احداث شد.

 

صابری یادآور شد: در راستای رفع ضعف ولتاژ منطقه و تعدیل بار پست‌های مجاور در منطقه شهرک ولیعصر نیز یک دستگاه پست هوایی در این منطقه احداث شده است.

 

*اصلاح شبکه فشار ضعیف فرسوده و کاهش تلفات از اهداف توزیع برق

 

وی اصلاح شبکه فشار ضعیف فرسوده با کابل خودنگهدار را از مهمترین برنامه‌های شرکت توزیع برق در زمینه رفع ضعف ولتاژ و کاهش تلفات خواند و ابراز داشت: 31 کیلومتر از شبکه فشار ضعیف فرسوده در منطقه خضر و هشت کیلومتر نیز کابل سرویس مشترکان در این منطقه اصلاح شد.

 

مدیر امور 2 برق همدان اضافه کرد: احداث هفت دستگاه پست هوایی در منطقه خضر و کوچه صدوقی، احداث 200 متر شبکه 20 کیلوولت با کابل خودنگهدار و نصب یک دستگاه ترانس 315 کیلوولت آمپر در دیزج نیز در راستای رفع ضعف ولتاژ منطقه و تعدیل بار پست‌های مجاور انجام شده است.

 

وی با اشاره به عملکرد امور 2 برق همدان در مورد مسکن مهر خاطر نشان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به احداث 50 متر شبکه 20 کیلوولت، یک دستگاه پست 315 کیلوولت آمپر و 210 متر شبکه فشار ضعیف با کابل خودنگهدار به صورت دومداره در مسکن مهر پشت امید اکباتان اشاره کرد.

 

صابری کاهش تلفات را مهمترین رویکرد شرکت توزیع برق دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون اصلاح کابل سرویس مشترکان در منطقه شهرک ولیعصر و حصار امام به میزان 9 کیلومتر، اصلاح لوازم اندازه‌گیری مشترکان در منطقه شهرک ولیعصر به تعداد 200 دستگاه و اصلاح شبکه فشار ضعیف به میزان 6.5 کیلومتر در مناطقی که شبکه به سرقت رفته از برنامه‌های اجرایی ما در این زمینه بوده است.

 

وی ادامه داد: برای جلوگیری از برق‌گرفتگی 2 هزار و 628 مورد ساختمان واقع در حریم شبکه‌های توزیع برق شناسایی شده‌اند که برای آنان اخطاریه رفع تجاوز از حریم تأسیسات برق ابلاغ شده است.

 

*شناسایی 106 نقطه خطرآفرین و پایه واقع در معابر عمومی در معرض برخورد وسایل نقلیه

 

مدیر امور 2 برق همدان از شناسایی 106 نقطه خطرآفرین و پایه واقع در معابر عمومی در معرض برخورد وسایل نقلیه خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای اصلاح شبکه و رفع خطر در این نقاط صورت خواهد گرفت.

 

وی تأکید کرد: رفع حریم 27 دستگاه ساختمان با هزینه متقاضی، نصب 5 هزار دستگاه کنتور تک‌فاز و 170 دستگاه کنتور سه فاز برای مشترکان جدید، نصب 90 دستگاه چراغ در منطقه خضر برای تأمین روشنایی از دیگر اقدامات امور 2 برق همدان به شمار می‌رود.

 

صابری تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های اجرایی ما می‌توان به نصب 95 دستگاه ارت فشار ضعیف و اصلاح و بهینه 16 دستگاه پست هوایی و فیدرهای فشار ضعیف آن در منطقه خضر برای اصلاح ولتاژ مشترکان اشاره کرد.

 

وی اظهار داشت: یک دستگاه پست هوایی 315 کیلوولت آمپر در ابتدای روستای گراچغا برای تأمین برق متقاضیان جدید منطقه و تعدیل بار ترانس مجاور آن و یک دستگاه پست هوایی 50 کیلوولت آمپر در تقاطع بهشت برای تأمین روشنایی تقاطع غیر همسطح بهشت نصب شده است.

 

مدیر امور 2 برق همدان در پایان سخنانش از جابجایی 400 متر شبکه 20 کیلوولت هوایی در تقاطع بهشت برای احداث تقاطع غیر همسطح خبر داد و خاطرنشان کرد: رفع حریم 200 متر خط 20 کیلوولت خیابان اراک برای رفع خطر برق‌گرفتگی از دیگر اقدامات امور 2 برق همدان از ابتدای سال تاکنون محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;