قوانین مشاعات ساختمان برای پشت بام

تاسیسات نیوز: پشت بام ساختمان‌ها، یکی از مشاعاتی است که متعلق به تمامی ساکنین بوده و همه ساکنان یک آپارتمان می‌توانند به اندازه مساوی در آن سهیم باشند. به همین خاطر قوانینی برای این بخش وجود دارد که در ادامه آنها را مشاهده می‌کنید:
  1. هیچکدام از ساکنان حق این را ندارند که همه یا قسمتی از پشت بام را تصرف کنند یا وسایل خودشان را در این قسمت انبار کنند.
  2. در صورت وجود مشکل در پشت بام و نیاز به تعویض مواردی مانند ایزوگام پشت بام، تمامی ساکنان موظف هستند که هزینه‌ای را متناسب با سهم خود یا متراژ خانه پرداخت کنند؛ مگر اینکه یکی از ساکنین باعث این خرابی شده باشد که در این صورت نیاز است شخص موردنظر هزینه را به‌تنهایی پرداخت کند.
  3. در صورت نیاز به نصب هرگونه امکاناتی مانند نصب آنتن مرکزی و…، نیاز است که بین تمامی صاحبان ساختمان رای‌گیری انجام شود و در صورت موافق بودن تمام ساکنین، این کار انجام شود.
  4. شستن فرش، استفاده از پشت بام یا راهروی منتهی به آن به عنوان انباری و موارد مشابه، همگی تخلف محسوب می‌شوند و هیچکدام از ساکنین حق این کار را ندارند.
  5. همانطور که گفتیم در صورتی که پشت بام نیاز به تعمیر داشته باشیم، تمامی ساکنین موظف هستند سهم خود را بابت هزینه تعمیر پرداخت کنند و هیچکدام از ساکنین مانند طبقات اول و دوم نمی‌توانند بگویند این موضوع به آنها ربطی ندارد.
این موارد از مهمترین قوانین مشاعات ساختمان برای پشت بام هستند که باید آنها را رعایت کنید تا هیچگونه مشکلی برای ساکنین پیش نیاید و همگی در صلح کامل کنار هم زندگی کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;