قوانین مشاعات ساختمان برای حیاط خلوت

حیاط خلوت نیز یکی دیگر از مشاعات ساختمان است که ممکن است خیلی از افراد در ساختمان ها در مورد این بخش سوال داشته باشند. حیات خلوت به بخش هایی از ساختمان گفته می شود که معمولا سقف ندارد و نورگیر است و در جلو یا پشت ساختمان قرار دارد.
تاسیسات نیوز: برای این قسمت نیز قوانینی وجود دارد که رعایت تمامی آنها مهم است و ساکنان باید این قوانین را رعایت کنند. همانطور که معمولا ساکنان طبقه آخر خود را مالک پشت بام می‌دانند، ساکنان طبقه اول نیز خود را مالک محوطه حیات خلوت یا پیلوت می‌دانند که این موضوع کاملاً اشتباه است. در ادامه این قوانین مربوط به حیاط خلوت را بررسی خواهیم کرد:
  1. اگر حیاط خلوت به طبقات اول متصل باشد، به این معنی نیست که این طبقات می‌توانند از این بخش استفاده شخصی داشته باشند و ایجاد هرگونه تغییر در این قسمت، به اجازه گرفتن از تمامی واحدهای ساختمان نیاز دارد و در صورت عدم موافقت ساکنان دیگر، تغییر در حیاط خلوت جرم محسوب می‌شود.
  2. استفاده ساکنان طبقه اول از حیات خلوتی که به خانه آنها متصل است تا زمانی که برای سایر ساکنان مشکلی ایجاد نکند و با رضایت آنها همراه باشد، مشکلی ندارد؛ اما در صورتی که برای سایر ساکنان رضایت‌بخش نباشد و باعث آزار آنها شود، تخلف محسوب می‌شود.
  3. اگر ساکنان طبقه اول بخواهند حیات خلوت را مسقف کنند، باید از تمامی واحدها و مدیر ساختمان برای مسقف کردن حیاط خلوت اجازه بگیرند و نمی‌توانند به صورت خودسر این کار را انجام دهند؛ در صورتی که سایر ساکنان متوجه شوند که این افراد چنین کاری را انجام داده‌اند، می توانند برای شکایت اقدام کنند.
  4. ساکنان سایر طبقات، می‌توانند در صورت نیاز برای دسترسی راحت تر به حیات خلوت، با هماهنگی تمامی واحدهای دیگر، از واحد خودشان به حیات خلوت پله نصب کنند یا در صورت امکان تمامی واحدها به صورت مشارکتی این کار را انجام دهند.
این موارد جزو قوانینی هستند که برای حیاط خلوت باید رعایت شود و تمامی ساکنین موظف به رعایت آنها هستند.
جریمه تخلف از قوانین مشاعات در ساختمانجریمه تخلف از قوانین مشاعات در ساختمان
در صورت رعایت نکردن قوانین مشاعات ساختمان چه کار کنیم؟
همانطور که در تمامی قسمت های این مقاله گفتیم، رعایت قوانین مشاعات ساختمان برای تمامی ساکنان ضروری است و هرکدام از ساکنان که این قوانین را رعایت نکنند، متخلف محسوب می شوند. حالا برای اینکه بتوانید تخلف شخصی را پیگیری کنید می توانید کارهای زیر را انجام دهید.
  1. در ابتدا بهتر است خودتان به فرد موردنظر این موضوع را بگویید تا طبق قوانین از مشاعات استفاده کند و برای دیگران مزاحمت ایجاد نکند. معمولا در چنین حالتی مشکل رفع خواهد شد و نیاز به مراحل دیگر نیست.
  2. اگر در حالت قبلی مشکل حل نشد، بهتر است این موضوع را با مدیر ساختمان در میان بگذارید تا بتواند با همکاری اعضای هیئت مدیره، جلوی فرد خاطی را بگیرد و از بروز این تخلف جلوگیری کند.
  3. در صورتی که هیچکدام از موارد بالا جوابگو نبودند، مدیر ساختمان با همکاری سایر ساکنان ساختمان، می توانند یک استشهاد را آماده کنند و به دادگستری رفته و از فرد متخلف شکایت کنند. در این حالت معمولا بررسی انجام شده و در صورت وجود تخلف، با فرد موردنظر برخورد شدیدی از جمله زندان و جریمه انجام خواهد گرفت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;