فروش برق به جای گاز به اعراب

 

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به برنامه تولید 12 هزار مگاوات برق در قشم از برنامه ریزی برای صادرات برق تولیدی به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محمود زیر کچیان زاده درباره آخرین اقدامات انجام شده برای ایجاد یک هاب جدید انرژی در جزیره قشم گفت : در حال حاضر سیاست کلان دولت در جزیره قشم، ایجاد بزرگترین هاب تولید برق در سطح منطقه خلیج فارس است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه امکان تولید بیش از 12 هزار مگاوات برق در جزیره قشم با استفاده از ذخایر گاز طبیعی میادین مختلف اطراف جزیره قشم وجود دارد، اظهار داشت: ارزیابی های انجام شده نشان می دهد که مخازن گاز اطراف قشم تا 30 سال پاسخگوی تامین انرژی مورد نیاز نیروگاه های برق این منطقه خواهد بود. چرا که جزیره قشم دارای یک موقعیت ژئو انرژی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است. بنابراین با تبدیل گاز به برق، امکان صادرات برق به جای گاز به کشورهای مختلف حاشیه جنوبی خلیج فارس، هند و پاکستان وجود دارد.

به گفته زیرکچیان، هم اکنون برخی از میادین نفت و گاز همچون چهار بلوک هرمز، هنگام، توسن، تفتان، صالح شمالی، گورزین، سلخ، زیرک و دوست کوه در داخل و اطراف قشم وجود دارد، بر این اساس با توجه به توسعه همزمان نفت، گاز و برق سیاست های یکپارچه اجرایی، توسعه این ظرفیت  های تولید به شرکت نفت فلات قاره واگذار شده است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;