ظرفیت 45 هزار مگابایتی انرژی بادی در کشور

 

رئیس پژوهشکده نفت، گاز و پتروشیمی گفت: انرژی به شکل‌های مختلفی‌ می‌تواند باشد؛ انرژی فسیلی، تجدیدپذیر و انرژی هسته‌ای از انواع این انرژی‌ها بشمار می‌رود؛ قابل ذکر است که ایران از نظر منابع انرژی فسیلی قدمتی طولانی داشته و سرآمد در منطقه است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، حسین آفریده در نشست مطبوعاتی با موضوع کارکرد و اثرگذاری انرژی‌های نو در بهینه‌سازی و تامین برق مصارف خانگی و صنعتی گفت: از نظر منابع انرژی گاز نیز رتبه دوم را در جهان داریم و از حیث ظرفیت‌های عظیم انرژی باید نگاه جدی‌تر در مدیریت و استفاده از آن داشته باشیم.

رئیس پژوهشکده نفت، گاز و پتروشیمی، تبلور استفاده از سوخت فسیلی را در صنایع عظیم پتروشیمی توصیف کرد و ادامه داد: نگرانی‌ها در مسیر اتمام منابع انرژی و سوخت فسیلی جدی بوده و تا پیش از اتمام این منابع تا سال 2025 باید اقدامات کارآمد در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های پاک صورت گیرد.

آفریده از دو نوع انرژی شکافت و گداخت یاد کرد و افزود: انرژی شکافت در اغلب کشورها به طور معمول استفاده و در برخی کشورها حدود 90درصد از این انرژی برای تامین برق استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر تلاش‌های بسیاری در سطح دنیا برای استفاده از انرژی گداخت صورت گرفته و یکی از مهم‌ترین منابع آن خورشید و انرژی‌های سولاری است.

آفریده از ظرفیت 40 تا 45هزار مگابایتی انرژی بادی در کشور یاد کرد و اذعان داشت: با وجود این ظرفیت عظیم، استفاده از آن بسیار اندک و ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت تکنولوژی سبب بهینه‌سازی و کاهش هزینه می‌شود، گفت: اگر نگاه موشکافانه و دقیق به مسئله هدفمندی یارانه‌ها داشته باشیم درمی‌یابیم که فضای موثری برای تعریف و روی کارآمدن انرژی‌های نو و پاک را فراهم کرده است.

رئیس پژوهشکده نفت، گاز و پتروشیمی اظهار کرد: ایران سرزمینی با منابع خدادادی فراوان بوده که منبع انرژی عظیم خورشیدی نباید مورد غفلت واقع شد؛‌ نعمت خورشید و آفتاب در ایران را باید به شکل درست و منطقی در مسیر توسعه انرژی خورشیدی مدیریت کرد.

آفریده ادامه داد: اگر کشور‌های اروپایی از این نعمت آفتاب برخوردار بودند نیاز به واردات نفت نمی‌داشتند و تمام انرژی خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌کردند.

وی از وجود انرژی تجدیدپذیر در سبد انرژی بسیاری از کشورها یاد کرد و افزود: اختصاص جایگاه ویژه در سبد انرژی کشورها نشان از گام نهادن آنها به سمت توسعه و پیشرفت دارد و کشور ما نیز باید به طور جدی به استفاده از انرژی پاک بپردازد.

به گفته آفریده انرژی تجدیدپذیر و پاک ارزان قیمت بوده و تا سال 2015 براساس اعمال قوانین محیط زیست استفاده از انرژی پاک و تجدیدپذیر امری ضروری خواهد بود  

انتهای پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;