شیوه‌های رفع کم شدن آب رادیاتور

به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از عمده مشکلات رایج شده برای صاحبان خودرو  ، کم شدن آب رادیاتورها است
کم شدن آب رادیاتور
یکی از عمده مشکلات رایج شده برای صاحبان خودرو  ، کم شدن آب رادیاتورها است. در حالت عادی و بر حسب مصرف آب رادیاتور هر سال یک بار باید تعویض شود. اما در برخی موارد آب رادیاتور به طور غیر عادی کم می شود و باعث جوش آوردن خودرو می شود، که  باید علت آن را تشخیص داده و در صدد رفع آن برآمد بنابراین استفاده از نشت گیر رادیاتور  می تواند کاهش هزینه محسوسی را برای شما همراه داشته باشد.
فروش ویژه نشت گیر سیلندر
ممکن است فرسوده شدن شلینگ های رادیاتور به مرور زمان باعث نشت آب و ضدیخ رادیاتور شود، که در بیشتر موارد شل شدن بست ها باعث رخ دادن چنین اتفادقی می شود.
بنابراین توصیه می شود که به طور منظم شلنگ ها و بست های اتصالی رادیاتور را چک نمایید.
از دیگر عوامل جوش آوردن خودرو خرابی و خوب کار نکردن فن می باشد که این کار باعث می شود دمای هوای موتور افزایش یابد، افزایش دمای هوای موتور به نوبه خود باعث سرزیز شدن آب رادیاتور می باشد، پس جهت جلوگیری از کاهش آب رادیاتور بررسی نمایید که فن خودرو به درستی کار می کند یا نه؟
قمقمه آب یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر آب رادیاتور می باشد چرا که آب رادیاتور در صورت مواجه شدن با کمبود آب، از آب قمقمه برای جبران این کمبود استفاده می کند.
اگر قمقمه آب رادیاتور دچار نشت و یا شلنگ های اتصالی به آن دچار آسیب شود، ضدیخ و آب قمقمه به بیرون انشتار یافته و رادیاتور نمی تواند در صورت مواجه با کمبود آب از آن استافده نماید.
بلوک شدن سیلندر و یا تغییر شکل سرسیلندر از مهم ترینم عواملی است که باعث کم شدن آب رادیاتور می باشد، به این صور ت که آب رادیاتور به دورن یا خارج از آن نشت می کند و همین مساله سبب می شود آب رادیاتور در مدت زمان کوتاهی کم شود.
پس لازم به ذکر است که علت خرابی سیلندر و سرسیلندر را در اولین فرصت بررسی نمایید.
ترموستات نقش مهمی در خودرو دارد و اگر این قطعه دچار خرابی شود آب رادیاتور به زیر آن نفوذ می کند.
اگر ترموستات خودرو خراب شده باشد، آب رادیاتور از قسمت زیرین آن به بیرون نشت می‌کند. وظیفه ترموستات این است که دمای موتور را تا میزان تعادل آن کاهش دهد. میزان دمای تعادل برای کارکرد مفید موتور در حدود ۹۵ درجه است و در صورت خرابی ترموستات، میزان دمای موتور به شدت بالا می‌رود و پیامد آن جوش آوردن موتور و سرریز شدن آب رادیاتور است.
به این منظور چک کردن ترموستات و هم چنین استفاده از ضد یخ مرغوب برای جلوگیری از خرابی آن که کم شدن آب رادیاتور را در پی دارد، امری ضروری است.
توجه به این نکته ضروری است که در برخی خودروها پایین بودن رادیاتور یکی از عوامل آبرسانی است مانند پژو ۴۰۵، خرابی درب رادیاتور. درپوش رادیاتور شامل دو شیر فشار و خلاء می باشد. عملکرد این دو شیر از خروج بخار آب از رادیاتور جلوگیری می کند. با وجود اینکه درب رادیاتور سالم است، اما اگر به درستی بسته نشود، آب رادیاتور تخلیه و تخلیه می شود.
همچنین از زنگ زدگی جلوگیری می کند و به هیچ یک از اجزای رادیاتور آسیب نمی رساند و همچنین می تواند در خودروها، تراکتورها و کامیون های کوچک استفاده شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;