مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده در برخی مناطق ۲۶ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: فردا زنجان با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان است.
به گزارش تاسیسات نیوز، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدید از جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش باران در استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد،‌ اصفهان، فارس همچنین شمال کرمان و غرب یزد می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به صورت برف باشد.

وی افزود: روز آینده ۲۰ دی در نوار شمالی کشور بارش‌ها کاهش می‌یابد، اما در جنوب‌غرب، مناطقی از غرب کشور،‌ مرکز کشور،‌ شرق و شمال‌شرق همچنین بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و استان‌های هرمزگان و کرمان بارش برف و باران ادامه دارد که شدت بارش‌ها در فارس، کرمان و بوشهر خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روز چهارشنبه با تضعیف سامانه بارشی در برخی مناطق مرکز،‌ جنوب، جنوب شرق، شمال اردبیل، غرب مازندران، گیلان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده و وزش باد داریم.

ضیائیان ادامه داد: روز پنج‌شنبه ۲۲ دی در سواحل غربی خزر، شمال اردبیل، ارتفاعات البرز غربی ور روز جمعه در سواحل غربی خزر و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور بارش پراکنده داریم.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما و سرما از امروز تا جمعه در اغلب نقاط کشور گفت:‌ طبق اعلام قبلی کاهش دما در شمال‌شرق بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در شرق و شمال‌غرب کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود، بعدازظهر و فردا شب آسمان تهران نیمه ابری و ابری و در برخی ساعات با برف و باران همراه خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۸ و صفر درجه است.

وی گفت:‌ روز آینده زنجان با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر و اردبیل با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ روز آینده در ۲۶ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل اهواز، اصفهان، ارومیه، اردبیل، اراک، ایلام، بجنورد، بیرجند، تبریز، تهران، خرم‌آباد، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شهرکرد، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، یاسوج، یزد، همدان، مشهد و گرگان است.