سازمان نظام مهندسی کردستان از عبدالله قربانی تجلیل کرد

 

سازمان نظام مهندسی کردستان به همراه جمعی از مسؤلان فرهنگی، هنرمندان و نویسندگان استان از هنرمند پیشکسوت موسیقی فوکلور کردستان عبدا… قربانی ضمن عیادت، از وی تجلیل به عمل آورد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی کردستان به مناسبت گرامیداشت میلاد پیامبر اسلام و در راستای توجه و ارتقاء فرهنگ و هنر کشور و بویژه استان و تکریم و گرامیداشت مقام شامخ اهل هنر و فرهنگ بویژه پیشکسوتان این حوزه شب گذشته به همراه قباد میمنت آبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جمعی از اعضای شورای شهر سنندج همچون جلال شریعتی، سید انور رشیدی و تعداد زیادی از هنرمندان و نویسندگان استان با حضور در منزل عبدالله قربانی، متخلص به “عبدالله ماچکه ای” که هم اکنون در بستر بیماری است ضمن عیادت با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از وی تجلیل کرد.

در این دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان گفت: بیشتر مهندسان و فعالان سازمان نظام مهندسی کردستان با بتن، آهن، آجر و انواع ابزارآلات صنعتی و عمرانی سرو کار دارند اما نمی شود از مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه بدور بود و نسبت به اتفاقات مهم این حوزه بی تفاوت ماند و در این راستا اقداماتی را انجام نداد.

دکتر محمدصدیق ثابتی گفت: توجه به مسائل ارزشمند اجتماعی و کمک به ارتقاء فعالیتهای هنری و فرهنگی وظیفه کسانی است که توان همکاری و فرصت فعالیت دارند که سازمان نظام مهندسی کردستان کوشیده و می کوشد جهت حفظ و ارتقاء ارزشهای ملی، منطقه ای و محلی، فرهنگ و آداب و رسوم کردستان حداقل نقش مثبتی را داشته باشد و تقدیر و تجلیل از هنرمندان و نویسندگان و حمایت از تولید و چاپ آثار این عزیزان در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر ثابتی با آرزوی سلامتی برای این هنرمند پیشکسوت با اشاره به جایگاه ارزشمند هنری که وی در بین مردم دارد تصریح کرد: از ویژگیهای بارزی که درذهن مردم از یک عمر تلاش هنری استاد قربانی وجود دارد تلاش در راستای حفظ و زنده کردن مقامات محلی و نواهای فولکلور منطقه بوده است.

دکتر ثابتی گفت: از اینکه بتوانیم در فرصت و مناسبتی از سالها تلاش یک هنرمند کردستانی با اقدامی هر چند کوچک تجلیل کنیم به خود می بالیم و حضور ما امشب در منزل استاد عبدالله قربانی در راستای توجه به این مهم بوده است.

در ادامه دکتر جمال قناعت عضو هئیت رئیسه سازمان نظام مهندسی کردستان نیز با آرزوی سلامتی برای استاد عبدالله قربانی گفت: هر وقت به من غرور دست میدهد به آرامستان و یا قربستانی می روم تا یادم نرود که آدمی هیچ است و دنیای فانی ارزش چندانی ندارد بلکه اخلاق، رفتار، خدمات و جلب رضای خدا و به ویژه مردم ارزشمند و ماندگار است و در هنگام حضورم بر سر دفن شدگان قبرستان غرورم از بین می رود و دوست دارم بتوانم گامی کوچک در این راستا جهت خدمت به همنوعانم بردارم.

دکتر قناعت گفت: هر وقت نیز دلتنگ می شوم و نیاز به آرامش دارم در محافل اهل فرهنگ، هنر و ادب شرکت می کنم تا ضمن کسب تسلی خاطر و لذت از گفته ها، سخنان و آثار هنرمندان یاد بگیرم که خدمت به انسان ها و جامعه در این حوزه بسیار ارزشمند و ستودنی است و حضور ما نیز امشب همانند دیگر مراسم و برنامه های گذشته توسط سازمان به نوعی تجلیل از سالها خدمت، دلسوزی و تلاش هنرمندان و فعالان فرهنگ کردستان بویژه استاد عبدالله قربانی می باشد. 

این عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به نقش هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی در حفظ و ارتقاء فرهنگ کشور بیان داشت: قدردانی از اساتید پیشکسوت و حفظ جایگاه رفیع آنان در جامعه وظیفه متولیان فرهنگی است و ضمن تقدیر از آنچه که انجام شده باید در این خصوص اهتمام جدی تری صورت گیرد اما نباید جامعه نیز از این مهم غافل باشد و قدر و منزلت این تلاشگران را نداند.

به گزارش کردپرس،هئیت رئیسه سازمان نظام مهندسی کردستان در این مراسم از تخفیف ویژه این سازمان در حوزه های تخصصی و فنی مهندسی برای اصحاب فرهنگ و هنر، تشکیل صندوق حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر استان با حضور خودجوش جامعه چندصد نفری مهندسان استان خبر دادند و همچنین آمادگی این سازمان را برای طراحی و عملیات فنی مهندسی خانه هنرمندان استان به صورت کاملاً رایگان اعلام کرد.

قباد میمنت آبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این محفل فرهنگی و هنری بر توجه و حمایت هرچه بیشتر این اداره کل از پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر استان تأکید کرد و افزود: با تمام توان برای رفع مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه های مختلف گام برخواهیم داشت و در این مسیر نیز پذیرای هرنوع ایده و طرح از سوی فعالان این عرصه هستیم.

میمنت آبادی گفت: به منظور کاهش آلام استاد عبدالله قربانی نیز این اداره کل آمادگی دارد هزینه درمانی این هنرمند پیشکسوت کردستانی را تقبل کرده و حمایت های لازم را به عمل آورد.

دراین دیدار که جمعی از نویسندگان، شاعران و هنرمندان حضور داشتند رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان به نمایندگی از این سازمان لوح تقدیر و هدیه ای را به این هنرمند تقدیم کرد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;