ساخت دستگاه پاک کننده فیلترهای توربو ژنراتور در مجتمع گاز پارس جنوبی

 

دستگاه پاک کننده فیلترهای استوانه ای هوای ورودی توربوژنراتور نخستین بار در کشور در نیروگاه پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی و ساخته شد.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به نقل از طراح و سازنده این دستگاه اعلام کرد: دستگاه مزبور که به اختصار FCM  نامیده می شود، نمونه خارجی ندارد و نخستین بار در کشور در نیروگاه برق پالایشگاه چهارم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی و ساخته شده است.

 

 مجید کاظمی سازنده دستگاه افزود: کاهش محسوس هزینه ها و زمان تمیزکاری فیلتر، افزایش طول عمر فیلترها، صرفه جویی در نیروی انسانی برای تمیزکاری و کاهش صدمه به فیلترها بخشی از مزایای این دستگاه است.

وی اضافه کرد: کاهش زمان در دسترس نبودن توربین از 96 ساعت به 20 ساعت، کاهش هزینه های حمل و نقل و تعمیر و گارانتی پایداری تولید پالایشگاه ها از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه است.

کاظمی در پایان با بیان این که این دستگاه با دانش بومی و قطعات داخلی ساخته شده است،اظهار کرد: با استفاده از این دستگاه می توان در طول یک روز کاری همه مجموعه 288 عدد فیلتر توربوژنراتور را با کیفیت و در محل نیروگاه تمیز و نصب کرد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;