دستگيري 16 مهندس متخلف اخراجي سازمان نظام مهندسي استان البرز

 

در پي دريافت گزارشي ازدادسراي انقلاب کرج مبني بر تخلفات سازمان يافته از سوي تعدادي از مهندسان اخراجي سازمان نظام مهندسي استان البرز، رسيدگي به موضوع در دستور کار مأموران انتظامي استان البرز قرار گرفت.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پايگاه خبري پليس ، سردار« احمد علي گودرزي» فرمانده انتظامي استان البرز با اعلام اين خبر گفت: به جهت حساسيت موضوع و دستور مقام قضايي مبني بر رسيدگي به اين پرونده در اسرع وقت، بلافاصله تيم ويژه و مشترک از مأموران مجرب و کارآزموده پليس اطلاعات و پليس آگاهي تشکيل و عمليات شناسايي متخلفان و دستگيري آنان آغاز شد.

وي افزود: با توجه به اينکه تخلفات اين افراد کاملاً زيرکانه و تحت پوشش قوانين و مقررات نظام مهندسي صورت گرفته بود در ابتداي امر مأموران جلسات متعدد با مناطق 12 گانه شهرداري کرج برگزار و همچنين چندين جلد کتاب در خصوص قوانين و مقررات نظام مهندسي مطالعه تا اينکه اشرافيت کامل به قوانين پيدا کرده و تخلفات صورت گرفته در سازمان نظام مهندسي را کاملاً احراز کردند.

گودرزي ادامه داد:مأموران با انجام تحقيقات گسترده ميداني و نامحسوس موفق شدند سردسته و متهم اصلي پرونده به نام «امير-ب» را شناسايي و نامبرده را به همراه 7 نفر ديگر از همدستانش دستگير کنند.

وي تصريح کرد:در بازرسي از دفتر کار اين متهم تعداد زيادي مهرهاي جعلي مربوط به سازمان نظام مهندسي، تعداد 7 هزار و 500 برگ مربوط به امور اداري نظام مهندسي، تعداد زيادي مهرهاي مربوط به مهندسان ناظر و مجري کشف کنند.

فرمانده انتظامي استان البرز ادامه داد: به لحاظ حساسيت و اهميت موضوع و فوريت در رسيدگي به آن و همچنين برگرداندن حسن امنيت شغلي در جامعه عظيم مهندسي و برخورد قاطع با مجرماني که با نفوذ اوليه در سازمان نظام مهندسي و منفک شدن بعدي مبادرت به تخلف و ارتکاب جرائم گسترده اي شده اند تعداد 10 هزار فقره سند و پرونده موجود در مناطق 12 گانه شهرداري کرج توسط مأموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي در طول مدت يک ماه مطالعه دقيق وبا انجام کار کارشناسي کليه جرايم و تخلفات صورت گرفته در اين پرونده ها از جمله: اجراي کار بالاتر از ظرفيت پروانه افراد حقوقي و حقيقي، معرفي مهندسان مجري و ناظر با استفاده از نامه و مهرهاي جعلي شهرداري و… محرز شد.

وي گفت: پس از مشخص شدن کليه تخلفات اين باند تعداد 15 نفر از اعضاي اصلي به همراه سردسته اين باند به نام «امير-ب» تحت بازجويي هاي فني و پليسي قرار گرفتند ؛ متهم اصلي پرونده در ابتدا منکر اتهامات وارده بود اما وقتي که با مستندات، ادله و مدارک به دست آمده توسط مأموران و همچنين اعتراف ساير اعضا مواجه شد لب به اعتراف گشود و کليه تخلفات و جرايم ارتکابي را پذيرفت.

گودرزي در پايان اظها داشت:پس از اعتراف اعضاي اين باند به جرايم خود، همگي آن ها با تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي و از آنجا نيز متهم اصلي پرونده روانه زندان شد و مابقي متهمان با قرار تأمين مناسب فعلاً آزاد شدند.

 پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;