داکت اسپیلت چیست؟

 

داکت اسپیلت همانند اسپیلت دیواری از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است که وظیفه یونیت خارجی، تولید سرما و انتقال آن به یونیت داخلی است و وظیفه یونیت داخلی انتقال سرما و گرما به کانال های افقی که در واحد تعبیه شده است به اتاق ها و سالن و هر جای دیگر که نیاز به تهویه مطبوع دارد.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از دو هفته نامه پیام ساختمان البته اسپیلت کانالی و اسپیلت دیواری تفاوت بسیار زیادی از نظر مصرف برق و تولید گرما با هم دارند؛ در اسپلیت دیواری یونیت خارجی وظیفه تولید سرما و گرما را به عهده دارد ولی در اسپلیت کانالی یونیت خارجی فقط وظیفه تولید سرما را به عهده دارد و گرما از طریق موتورخانه یا پکیج دیواری تامین می شود. به طوری که یک جفت لوله رفت و برگشت از موتورخانه یا پکیج به رادیاتور یونیت داخلی وصل می شود و در زمستان که واحد نیاز به گرما دارد از این طریق واحد مسکونی را گرم می کند و به همین دلیل مصرف برق دستگاه در زمستان تقریباً صفر است، چرا که تنها یک فن کوچک در یونیت داخلی قرار دارد و گرمای رادیاتور را به کانال های افقی انتقال می دهد و یونیت خارجی یا همان کندانسور از مدار خارج است و در زمستان عملاً کار کردی ندارد. این موضوع باعث کارکرد کم کندانسور و استهلاک کمتر آن می شود.

دیگر فرق عمده اسپلیت کانالی و اسپلیت دیواری این است که در اسپلیت دیواری به تعداد اتاق های واحد باید پنل تهیه و نصب شود و در سالن ها و نشیمن ها هم بسته به مساحت آنها یک یا چند پنل باید نصب گردد که این عمل نیز باعث مصرف بالای برق در تابستان می شود. ولی در اسپلیت کانالی این کار لازم نیست. اگر برای هر واحد یک عدد دستگاه تهیه و نصب شود سرمایش و گرمایش واحد را تامین می کند که این امر باعث پایین آمدن چشمگیر مصرف برق درتابستان می شود. البته این سیستم مزیت های دیگر نسبت به سایر سیستم های سرمایشی و گرمایشی دارد که در برخی از آنها اشاره می شود.

1-      این سیستم حتی از کولر آبی هم به دلیل اشغال نشدن فضای واحد توسط کانال عمودی مقرون به صرفه تر است.

2-      داکت اسپیلت های “SKY COOL” یکی از اولین داکت اسپیلت های کم مصرف دنیاست

3-      محصول جدید، داکت اسپلیت “SKY COOL” دارای کوئل آبگرم داخلی است که نشان دهنده تعریف شدن گزینه گرمایش توسط کارخانه سازنده  برای این دستگاه ها می باشد. یعنی تمام قطعات الکتریکی و الکترونیکی که داخل دستگاه تعبیه شده برای سرمایش و  گرمایش طراحی و ساخته شده است.

4-      استانداردها

“SKY COOL” از استانداردهای معتبر دنیا بهره بند هستند که از جمله آنها می توان به – NC THAILAND – CE – SASO ISO 9001 – ISO 14001 –  – ISO 18001 EL- AJA JAPANE SE تایلند – UKAS – ISOIIEC 17025 اشاره کرد.

5-      خدمات پس از فروش :

حسن شهرت این محصول به خاطر خدمات پس از فروش گسترده و به موقع آن است.

6-      داکت اسپلیت ها به سرعت جایگزین نمونه های قبلی و دستگاه های مشابه می شود و این امر به خاطر کیفیت بالای این محصولات است چون تمام قطعات از نوع مرغوب آن استفاده شده و مصرف کننده ها به خوبی آن را درک کرده و لمس می کنند.

7-      با اینکه این سیستم یکی از سیستم های قدیمی در اروپا و آمریکا است ولی به علت کیفیت بالای سرمایش و گرمایش آن هنوز محصول دیگر نتوانسته جای آن را بگیرد و کماکان از سیستمهای روز دنیا به شمار می رود. در ایران نیز به سرعت جایگزین سایر سیستم های سرمایشی و گرمایشی شده است.

8-      واحدهای مسکونی از نظر تهویه هیچگونه تداخلی با هم ندارند و به صورت کاملاً مجزا عمل می کنند.

 

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;