تولید نسل جدید لوله های ضد حریق

 

به همت متخصصان پارسی، نسل جدید لوله های ضد حریق ویژه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی طراحی و تولید شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، این لوله ها که از جنس کامپوزیت است و تحمل دمای 1300 درجه سانتیگراد را دارد، نخستین بار در کشور طراحی و تولید شد که با ساخت آن در شیراز، کشورمان در شمار 4 سازنده این لوله ها قرار گرفت. طراحی و تولید این لوله ها حاصل فعالیت 5 ساله محققان داخلی در مرکز تحقیقات و تکنولوژی شرکت فراسان شیراز است. این مجموعه صنعتی بخش صنعت استان فارس، چهارمین شرکت در جهان محسوب می شود که دانش فنی و تکنولوژی ساخت لوله های کامپوزیتی GRP را در اختیار دارد.

مدیر عامل مجموعه صنعتی فراسان شیراز گفت: تولید این لوله های ضدحریق با توجه به نیازمندی کشور در مرکز تحقیقات این واحد صنعتی در دستور کار قرار گرفت و با بومی سازی دانش فنی، این لوله ها تولید شد. ظهیر امامی افزود: لوله های ضدحریق در طرح مهار آتش سوزی پتروشیمی خارک استفاده شد و عملکرد موفقیت آمیزی داشت.

وی با بیان اینکه این مجموعه صنعتی یکی از 4 شرکت در سطح جهان محسوب می شود که دانش فنی و فناوری طراحی و تولید خطوط تولید لوله های GRP در قطرهای 100 تا 4 هزار میلیمتر با فشارکاری یک تا 32 بار برای استفاده در طرح های عمرانی، صنعتی و صنایع نفت و گاز، پتروشیمی را در اختیار دارد گفت: تاکنون این شرکت دو کارخانه را در کشورهای ترکیه و کره جنوبی به ارزش 8 میلیون دلار طراحی و تجهیزات خط تولید آن را صادر کرد.

مدیر عامل مجموعه صنعتی فراسان شیراز افزود: مذاکراتی با برخی از کشورهای دیگر برای صدور دانش فنی و تکنولوژی ساخت لوله های GRP انجام شده است. ظهیر امامی ظرفیت تولید لوله های GRP را هزار و 800 کیلومتر در سال دانست و گفت: اولویت اول ما رفع نیازهای داخلی است و پس از آن صادرات به کشورهای منطقه نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه اهمیت ویژه ای برای تحقیق و پژوهش قائل هستیم گفت: با را هاندازی مرکز تحقیقان در این مجموعه صنعتی و اختصاص یک و نیم در صد از در آمدها به این امر و بهره گیری از متخصصان دانشگاهی و مشاوران خارجی در زمینه تولید محصولات همگام با فناوری های روز دنیا حرکت می کنیم.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;