تولیدکنندگان نگران وضع آینده نرخ ارز و حامل‌های انرژی

 

 

رییس شبکه انجمن‌های صنعتی و معدنی ایران با بیان این‌که نرخ حامل‌های انرژی در آینده از دغدغه‌های اصلی بخش تولید محسوب می‌شود، گفت: باید وضعیت نرخ این اقلام برای سال‌های آینده مشخص و معلوم باشد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، بیژن پناهی‌زاده  اظهار کرد: بخش تولید به هیچ وجه مخالف ادامه قانون هدفمندی یارانه‌ها نیست بلکه موافق است.

وی افزود: اما بخش‌های تولیدی باید بدانند که وضعیت نرخ ارز و حامل‌های انرژی در سال آینده یا سال‌های آینده چگونه می‌شود تا بتوانند در خصوص قیمت تمام شده محصول و برای تولید خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

پناهی‌زاده تصریح‌کرد: حتی تولیدکننده نمی‌داند وضعیت سودهای بانکی در آینده چگونه است و به چه میزان قرار است در آینده نرخ ارز، حامل‌های انرژی و سود بانکی افزایش یابد.

رییس شبکه انجمن‌های صنعتی و معدنی ایران به ایسنا گفت: ‌امیدواریم ادامه قانون هدفمندی یارانه‌های در آینده با شیب ملایمی اجرا شود. اگر وضعیت قیمت ارز، حامل‌های انژری و سود بانکی هم اکنون شفاف و مشخص شود قطعا مشکلات کمتری را در آینده برای خریداران محصولات، تولیدکنندگان و صادرکنندگان شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در سال‌های گذشته دولت تحت عنوان تسهیلات بنگاه‌های زود بازده کمک خوبی به بخش تولید کرد که انتظار داریم در حال حاضر که هم تولید و هم صادرات در کشور مقرون به صرفه است، این کمک ادامه داشته باشد.

پناهی‌زاده افزود: اگر می‌خواهیم بیکاری کاهش و رشد اقتصادی و صادرات غیر نفتی افزایش یابد، باید کمک‌های ملموسی به بخش تولید در آینده داشته باشیم تا مشکلات این واحد حاصل شود و بتوانند با بالاترین ظرفیت خودکار کنند.

رییس شبکه انجمن‌های صنعتی و معدنی ایران در ادامه بر لزوم حل مشکل سرمایه در گردش و اجرای طرح نوسازی خطوط تولید واحدهای تولیدی تاکید و خاطرنشان‌ کرد: دولت سرمایه در گردش را با نرخ سود زیر 10 درصد تامین کند تا در این صورت بخش تولید جان بگیرد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;