توليد آزمايشي ميعانات گازي از تاسيسات ان جي ال سيري

 

با تولید آزمایشی 50 هزار بشکه میعانات گازی از تاسیسات ان جی ال سیری ، این طرح آماده بهره برداری رسمی شد.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز ، طرح جمع آوری گازهای همراه (ان جی ال ) باهدف جلوگیری از سوزاندن روزانه بیش از 140 میلیون متر مکعب گاز در جزیره سیری در آبهای خلیج فارس اجرا شده است .

240 میلیارد مترمکعب گازهای همراه سالانه به طور متوسط در میادین نفتی خلیج فارس سوزانده می شود.

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : طرح ان جی ال سیری یک شاهکار فنی است و در آن محصولاتی مانند پروپان ، بوتان ، پنتان و میعانات گازی تولید می شود.

زیرکچیان زاده افزود : در این طرح علاوه برسود آوری ، جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، ایجاد فرصتهای شغلی و جلوگیری از تبخیر محصولات در فرایندهای تولید در نظر گرفته شده است .

رئیس منطقه عملیاتی سیری نیز گفت : طرح ان جی ال سیری ظرفیت جمع آوری 143 میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت را دارد که مرحله نخست آن با ظرفیت 70 میلیون فوت مکعب در روز آماده بهره برداری است.

باهر افزود : در کنار جمع آوری گازهای همراه نفت و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر ، روزانه حدود 13 هزار و 650 بشکه میعانات گازی نیز از تاسیسات ان جی ال سیری بدست می آید.

طرح ان جی ال سیری علاوه بر ساخت کارخانه فرایندی از چهار طرح اجرای خط لوله زیر دریایی سیری به کیش و قشم ، ایستگاه تقویت فشار جزیره کیش ، گازرسانی به نیروگاه کیش ، ایستگاه تقویت فشار گاز در سکوی نصر تشکیل شده است .

منطقه عملیاتی سیری یکی از مناطق عملیاتی شش گانه شرکت نفت فلات قاره در خلیج فارس است .

این منطقه عملیاتی دارای میدانهای الوند ، سیوند ، اسفند ، نصرت ، دنا و مبارک است .

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;