تدوین آیین نامه خشت و بناهای خشتی در یزد

مسئولان نباید در برابر ساخت و سازهای ناهمگون در بافت جهانی یزد سکوت کنند
به گزارش تاسیسات نیوز، مجتبی فرهمند، صبح امروز در جلسه با شهردار منطقه تاریخی شهر میراث جهانی یزد، با اشاره به این‌که ارزش بافت‌های تاریخی به زنده بودن حیات و زندگی مردم درآن بخش است، اظهار کرد: آنچه باعث شد تا بافت تاریخی شهر یزد به ثبت جهانی برسد، تداوم زندگی در آن منطقه است.
وی با بیان این‌که بافت تاریخی یزد عینیت یافته آداب، رسوم و فرهنگ مردم شهر یزد است، افزود: حضور و تداوم زندگی در این بافت با ارزش از جمله اهداف عالی برای حراست از بافت تاریخی و ثبت جهانی یزد است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به ساخت و سازهای جدید در بافت تاریخی اشاره کرد و گفت: در کنار نگهداری از بافت تاریخی یزد توجه به ساخت و سازهای همگون و مطابق با آیین نامه‌های موجود می تواند زندگی در بافت تاریخی را تجدید و نفسی تازه به این بخش از شهر تزریق کند.
فرهمند تدوین آیین نامه خشت و بناهای خشتی را یکی از اقدامات آینده سازمان نظام مهندسی استان یزد دانست و تصریح کرد: بزودی کارگروه ساخت و سازهای خشتی در این سازمان فعال می‌شود تا آیین نامه‌ای را در این خصوص و با مشارکت سایر مراجع مربوطه تنظیم کند.
علیرضا نقوی، شهردار منطقه تاریخی شهرداری یزد نیز در این جلسه ضمن تبریک انتخاب فرهمند به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به بیان دیدگاه ها ونظرات خود پرداخت و بر همکاری و ارتباط موثر با این سازمان تاکید کرد.وی سکوت در قبال این موضوع را رفتاری غیرمسئولانه دانست و بر مشارکت فعالانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این حوزه و در کنار شهرداری تاکید کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;