بومی سازی سیستم «سردکننده سرباره با گاز خنثی» توسط ایرالکو

 

مرکز تحقیقات مجتمع آلومینیوم ایران دستگاه «سرد کننده سرباره باگاز خنثی شده» را بومی سازی کرد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز   مرکز تحقیقات مجتمع آلومینیوم ایران (ایرالکو) طراحی سیستم سرد کننده سرباره با گاز خنثی را از آبان امسال آغاز کرد و ساخت تجهیزات مورد نظر را با همکاری سازندگان داخلی انجام داد و درحال حاضر، نخستین نمونه از این دستگاه، مراحل نهایی آزمایش و بهره برداری را در کارگاه ریخت این شرکت طی می کند.

بنا به گزارش به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، هزینه تمام شده طراحی و ساخت دستگاه یاد شده، حدود 200 میلیون ریال است که مشابه خارجی آن، 3 تا 4 برابر این قیمت است. همچنین، در کمتر از یک ماه، هزینه صورت گرفته، قابل برگشت خواهد بود. بنا به این گزارش، نتایج قطعی استفاده از سیستم سرد کننده سرباره با گاز خنثی، جلوگیری از اتلاف آلومینیوم همراه سرباره، جلوگیری از انتشار گازها و ذرات غبار و آلاینده های دیگر در کارگاه، افزایش ایمنی کارکنان و نیز کاهش صدمات وارده به تجهیزات و دستگاه هاست.

درحال حاضر، با نصب نمونه آزمایشی، امکان عملیات بر روی بیش از 30 درصد از سرباره های تولید این مجتمع فراهم شده و این تجهیزات در واحد آزمایشی تا بیش از 90 درصد، فلز همراه سرباره را محافظت کرده و مانع از اکسیداسیون آن شده است.

بر اساس گزارش یاد شده، نصب دستگاه سردکننده میزان تلفات فلز همراه سرباره را به کمتر از 10 درصد رسانده و امکان بازیافت فلز را از 30 درصد وزنی به حدود 60 تا 65 درصد افزایش داده است.

 پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;