بروز 34 حادثه طبیعی در کشور

دبير کل جمعيت هلال احمر

دبير کل جمعيت هلال احمر با بيان اينکه هرچه دربخش پيشگيري و کاهش خطر سرمايه گذاري کنيم سود و انتفاع ملي کرده ايم اظهارداشت: بايد مطالبات مردم در ايمني ساخت وسازها را افزايش دهيم.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  سيد احمد موسوي در سمينار کاهش خطر پذيري و مديريت بحران در مناطق شهري که باحضور رؤساي جمعيت هلال‌احمر، نمايندگان فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ و سازمان مديريت بحران کشور برگزار شد،گفت: 34 حادثه ي طبيعي درکشور ما رخ مي‌دهد که با کاهش خطرپذيري مي‌توان بسياري از عوارض اين حوادث را به حداقل رساند نه اينکه بعد از رخ دادن حادثه تازه دست به کار شويم.

وي يادآورشد: اگر چه دانش بشري در حوزه‌هاي مختلف روز به روز در حال پيشرفت است اما؛ درحوزه ي کاهش خطرپذيري تفاوتي با سنوات گذشته نکرده‌ايم و عمدتاً پيشرفت ما سخت‌افزاري بوده است؛ زيرا به دنبال تهيه تجهيزات و لوازم براي بعد از حادثه و زلزله هستيم.

موسوي تبديل تهديدها به فرصت را يکي ديگر از راههاي مقابله با بلاياي طبيعي عنوان کرد و افزود: فرسايش در کشور ما 6 برابر شده و پوشش کم جنگلي در بهترين حالت 6 درصد است، در آن صورت مشکلي با عنوان سيل خواهيم داشت در حالي که با مديريت آبها و باران مي‌توان آن را به يک فرصت تبديل کرد.

دبير کل جمعيت هلال‌احمر آموزش همگاني را براي پيشگيري از حوادث و بلاياي طبيعي و نحوه مواجهه با آن بسيار مهم برشمرد و افزود: تا زماني که آموزش و اشتغال را در يک نقطه متمرکز مي‌کنيم اين امر محقق نمي‌شود و بايد با اجراي آمايش سرزميني در سراسر کشور اين امر را محقق کنيم که نيازمند يک برنامه ي جامع ملي است.

موسوي با بيان اينکه هر يک دلار مي تواند تا 5 دلارسود به همراه داشته باشد يادآور شد: تجربه نشان داده هر هزينه‌اي که در حوزه ي پيشگيري مي‌شود، 5 تا 10 برابر در طول زمان سودآوري به دنبال خواهد داشت.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;