۳۳۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در انرژی پاک در سال ۲۰۱۸

در حالیکه سرمایه‌گذاری و استفاده از انرژی‌های پاک هر روزه در حال افزایش است، گزارش‌ها حاکی از سرمایه‌گذاری ۳۳۲ میلیارد دلاری کشورهای دنیا در این حوزه در سال گذشته میلادی است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی پاک ادامه یافته است و به سرعت رشد می‌کند. آخرین آمار رشد این سرمایه‌گذاری که توسط بلومبرگ منتشر شده نشان می‌دهد که چین همچنان در این حوزه پیشگام است.
چین به رغم کاهش ۳۲ درصدی سرمایه‌گذاری از سال ۲۰۱۷، همچنان با ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صدر نمودارهای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی های پاک در سال ۲۰۱۸ قرار دارد.
ایالات متحده آمریکا با رشد ۱۲ درصدی از سال ۲۰۱۷، سرمایه‌گذاری ۶۴٫۲ میلیارد دلاری داشته است و جالب توجه است که محل‌های صرف پول در این دو سال تغییر کرده است.
سرمایه‌گذاری بر روی انرژی باد در سال گذشته نسبت به سال قبلش ۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸٫۶ میلیارد دلار رسید، در حالی که سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی با کاهش ۲۴ درصدی به ۱۳۰٫۸ میلیارد دلار کاهش یافت. اگرچه که در سال ۲۰۱۸ ظرفیت تولید فتوولتائیک برای اولین بار از مرز ۱۰۰ گیگاوات گذر کرد.
افت در سرمایه‌گذاری خورشیدی لزوما به این معنی نیست که کمتر به آن توجه می‌شود، بلکه به این معنی است که دانشمندان موفق به کاهش عمده هزینه‌های این حوزه شده‌اند.
بنچمارک مالی جدید بلومبرگ در زمینه انرژی برای هزینه نصب یک مگاوات ظرفیت فتوولتائیک در سال ۲۰۱۸، ۱۲ درصد کاهش یافته است. تولیدکنندگان به طور قابل توجهی هزینه ساخت ماژول‌های فتوولتائیک (PV) را در بازار جهانی پایین آورده‌اند تا عرضه و تقاضا را مدیریت کنند.
“جنی چیس” سرپرست تحلیل انرژی خورشیدی در این گزارش گفت: سال ۲۰۱۸ برای بسیاری از تولیدکنندگان انرژی خورشیدی و برای توسعه دهندگان در چین قطعا سال دشواری بوده است.
با این حال، ما تخمین می‌زنیم که تاسیسات PV جهانی از ۹۹ گیگاوات در سال ۲۰۱۷ به حدود ۱۰۹ گیگاوات در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است، زیرا کشورهای دیگر از رقابت شدید به وجود آمده در این فناوری بهره برده‌اند.
سرمایه‌گذاری عظیم چین در انرژی پاک به کاهش هزینه‌های اولیه تولید انرژی خورشیدی کمک کرده است و باعث می‌شود سرمایه‌گذاران کوچک‌تر نیز بتوانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.
“جان مور” مدیر اجرایی گزارش بلومبرگ گفت: اقدامات چین یک بار دیگر در سال ۲۰۱۸ نیز نقش مهمی در پویایی انتقال انرژی بازی کرد و به پایین آمدن هزینه‌های تولید انرژی خورشیدی، مزارع بادی و خودروهای برقی و افزایش حضور سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در این حوزه کمک شایانی کرده است.
گوگل هم یکی دیگر از سرمایه‌گذاران بزرگ است که در انرژی پاک برای مطرح کردن نام تجاری خود و بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌کند. این غول فناوری هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد دو مرکز جدید پردازش داده انرژی پاک را در جنوب شرقی ایالات متحده آمریکا در تنسی و شمال آلاباما تاسیس کند. آنها همچنین قصد دارند نیروی سرورهای خود را از انرژی بدون کربن بگیرند.
گوگل همچنین گفته است که قصد دارد تا تولید چند مزرعه خورشیدی جدید را خریداری کند که در مجموع ۴۱۳ مگاوات برق تولید شده از ۱٫۶ میلیون پنل خورشیدی خواهد بود.
این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی از برنامه‌های گوگل برای تامین نیروی مراکز داده خود از انرژی پاک است.
گوگل اشاره کرد که این سرمایه‌گذاری‌ها نه تنها به آنها کمک می‌کند، بلکه مزایای اقتصادی وسیعی برای منطقه فراهم می‌کند چرا که موجب استخدام صدها کارگر در این منطقه می‌شود و اجاره‌نامه‌های طولانی مدت با صاحبان ملک منعقد می‌شود و میلیون‌ها دلار برای فعالیت‌های اقتصادی این مناطق فراهم می‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;