انعقاد تفاهم نامه صادرات خدمات فنی مهندسی ۶۵۰ میلیون دلاری در عراق

 

قرار داد ساخت 1000واحد مسکونی به ارزش 76 میلیون دلار در عراق و بغداد منعقد شده است.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز،  سید مهدی هاشمی در سمینار بررسی راهکارهای عملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی افزود: در حال حاضر قرار داد ساخت 1000واحد مسکونی به ارزش 76 میلیون دلار در کشور عراق و شهر بغداد منعقد و تفاهم نامه همکاری ادامه پروژه تا سقف 650 میلیون دلار نیز به امضا رسیده است.

وی به فارس گفت : این دستاورد در حوزه توسعه‌ی صادرات خدمات فنی مهندسی توسط یکی از شرکت های حقوقی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس به دست آمده و هم اکنون نیز اقدامات مختلف جهت توسعه روزافزون صادرات به کشور های مختلف از جمله در قاره آمریکا و کشور ونزوئلا و همچنین کشور های همسایه از جمله عراق  در حال انجام است.

وی با بیان اینکه صدور خدمات فنی مهندسی به صورت سازمان یافته در سازمان نظام مهندسی آغاز شده است، گفت: البته بسترسازیها از یک و نیم سال پیش صورت گرفته و هماهنگی ها با دستگاه های دولتی نیز انجام شده است.

هاشمی افزود : صدور خدمات فنی مهندسی قبلا به صورت پراکنده و غیرسازمان یافته انجام می شد که هم اکنون هماهنگ و سازمان یافته است و هفت وزارتخانه ، همکاری و مشاوره دارند.

وی اضافه کرد: در دور جدید که از یک و نیم سال پیش آغاز شده قراردادهایی با کشورهای مختلف از 65 میلیون دلار تا پایین تر بسته شده است.

هاشمی را به همه کشورها جزو برنامه های سازمان نظام مهندسی دانست و گفت: در حال حاضر کشورهای همسایه مورد هدف است و

به همین منظور اخیرا تفاهم نامه هایی را با نظام مهندسی ژاپن داشته ایم و در همه زمینه های اجرایی و مطالعاتی و مشاوره ای همکاری خواهیم کرد.

وی گفت: در این تفاهم نامه طرح هایی در زمینه های مختلف طراحی ،مشاوره و اجرا با دیگر کشورها به صورت مشارکتی خواهیم داشت.

هاشمی افزود: هم اکنون قراردادهای اجرایی در کشورهای آمریکای لاتین برای صدور خدمات فنی مهندسی اجرا می کنیم و علاوه بر اینکه در بخش های اجرایی کار می شود تلاش می کنیم در بخش آموزشی هم خدمات رسانی کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در بخش آموزشی هم با آموزش نیروها به کشورهای دیگر و هم ارسال بسته های آموزشی برای کشور درآمدزایی و کسب ثروت خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;