انعطاف‌پذیری در برنامه‌های بلندمدت

به گزارش تاسیسات نیوز، تلاطم‌های محیطی و متغیرهای سیاسی و اقتصادی ایجاب می‌کند که شرکت‌های ساخت و ساز در ایران در طرح‌ها و برنامه‌هایشان انعطاف‌پذیر باشند. مدیرعامل شرکت ایران اطلس کیش با اعلام این مطلب به «دنیای اقتصاد» گفت: در پیش گرفتن این استراتژی سبب می‌شود که شرکت‌ها غافلگیر نشوند.


محمد پیری افزود: تغییرات فناوری در دنیای ساخت و ساز و افزایش سفرها و تبادلات اجتماعی میان جوامع گوناگون منجر به تغییراتی در سبک زندگی افراد جامعه و توقعات و مطالبات آنها از ساختمان‌های نوین شده است.


با این وصف، زمانبر بودن مراحل مختلفی مانند انتخاب مکان، تامین سرمایه، مطالعات امکان‌سنجی، طراحی، ساخت و عرضه پروژه‌های بزرگ ساختمانی به بازار ممکن است از چالاکی شرکت‌های ساختمانی در تطبیق با شرایط متغیر محیطی بکاهند.


وی گفت:به موارد فوق می‌توان نوسانات بازار و دوره‌های رونق و رکود آن را هم افزود. بدیهی است شرکت‌های ساختمانی در دوره‌های رکود ممکن است به دلایل گوناگون، از جمله دلایل پیش گفته و همچنین عدم قطعیت‌های مربوط به زمان خروج از رکود، تمایل یا توان تعریف پروژه‌های بزرگ را نداشته باشند، گاه ممکن است استراتژی‌های برنامه‌ریزی شده آنها به دلیل همین الزامات محیطی محقق نشده باشند، در نتیجه از توان آنها برای سازگاری با شرایط جدید یا تاثیرگذاری بر آن کاسته شود.


به گفته پیری، شرکت ایران اطلس کیش، با برند «ایاک» که در زنجیره ارزش گروه شرکت‌های ایرانیان اطلس ماموریت بازاریابی، فروش و مدیریت بهره‌برداری پروژه‌های ساختمانی این گروه را بر عهده دارد، با مطالعات روشمند، رصد دائمی تغییرات محیطی و بینش به دست آمده از ارتباط مستقیم با مشتریان، تلاش کرده اطلاعات و تحلیل‌های به دست آمده را با دیگر شرکت‌های گروه به اشتراک بگذارد.


مدیرعامل شرکت ایران اطلس کیش در خاتمه گفت: این شرکت در حال حاضر ماموریت مدیریت مراکز خرید اطلس بم، اطلس یاسوج، آرمان مشهد، مجتمع تجاری و برج اداری اطلس کرمان، برج مسکونی اطلس کیش، الماس هوم سنتر شریعتی، مجتمع تجاری مهستان اسلامشهر و مدیریت فروش پروژه‌های مجتمع مسکونی اطلس نمک‌آبرود، زمین‌های نمک‌آبرود، اطلس کلینیک کرمان و تعداد فراوانی پروژه‌های تجاری، اداری و مسکونی دیگر در تهران و سایر نقاط کشور را بر عهده داشته و در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی مقدمات برای مدیریت بهره‌برداری مرکز خرید اطلس تبریز است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;