چرخش به سوی آمـــریکا

به گزارش تاسیسات نیوز، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بر کاهش خرید نفت شرکت‌ها از ایران اصرار دارد، یکی از بزرگ‌ترین‌ مشتریان نفت ایران اکنون نفت بیشتری از آمریکا خریداری می‌کند.


به گزارش بلومبرگ، شرکت دولتی ایندین‌اویل هند که قبلا به‌صورت تک‌محموله از آمریکا نفت می‌خرید، یک قرارداد میان‌مدت برای خرید ماهانه نفت از آمریکا در فاصله ماه‌های نوامبر تا ژانویه به امضا رسانده است.


آرون شارما، مدیر امور مالی شرکت ایندین‌اویل گفت: «این قرارداد اولین گام به‌سوی واردات نفت از آمریکا در آینده از طریق قراردادهای بلندمدت است». افزایش تمایل شرکت‌های هندی به‌سوی نفت آمریکا، به این کشور کمک می‌کند که بیش از گذشته به پرشتاب‌ترین بازار مصرف نفت جهان که هم‌اکنون در تسلط تولید‌کنندگان خاورمیانه‌ای قرار دارد راه یابد.


گفته می‌شود که شرکت آمریکایی اکسون موبیل در تلاش است تا برای افزایش صادرات نفت خود، قراردادهای بلندمدتی با پالایشگاه‌های آسیا منعقد کند.


از آنجا که صادرات نفت آمریکا برای چند دهه ممنوع بوده، انعقاد قراردادهای بلندمدت با بازه‌های ۶ماهه یا حتی چندساله با شرکت‌های آمریکایی در بازار آسیا چندان معمول نیست و اکثر خریدها از شرکت‌های آمریکایی به‌صورت تک‌محموله صورت می‌گیرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;