معاون وزیر نفت: ۴ میلیارد دلار طی دولت سیزدهم در صنعت نفت قرارداد امضا شده است

به گزارش تأسیسات نیوز؛ معاون وزیر نفت گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، حدود چهار میلیارد دلار قرارداد در زمینه افزایش تولیدات نفت امضا کرده‌ایم.
محسن خجسته مهر، امروز یکشنبه در آئین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت و تجهیزات صنعت نفت خوزستان با بیان اینکه بین حکمرانی و راهبری مطلوب و حضور میدانی یک رابطه مستقیم وجود دارد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم حکمران و راهبر مطلوب باشیم، باید در میان همه کارکنان حوزه صنعت نفت و گاز ۱۶ استان کشور حضور میدانی مطلوب داشته باشیم.
وی افزود: از آغاز کار دولت سیزدهم یک رویکرد مهم مدنظر بوده که از شرکت نفت خواسته شد پس از یک دوره رکود، رشد تولید محقق شود، به سرمایه گذاری و توسعه میادین توجه و بازارهای جدیدی کشف شوند.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه در زمان تحویل دولت، حدود ۴۶۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت، تصریح کرد: با تلاش صنعت نفت بخشی از این کسری بودجه جبران شده اما حوزه صنعت نفت همچنان باید رشد تولید و درآمدزایی داشته باشند تا رشد اقتصادی رقم بزنند
خجسته مهر ادامه داد: در زمان تحویل دولت، تولید نفت ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار بشکه در روز بوده که با تلاش صورت گرفته به بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید و این مساله نشان از افزایش صادرات داشته است؛ از این افزایش تولید و صادرات یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه یعنی معادل ۹۰ درصد مربوط به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بوده است.
وی افزود: برای فروش نفت، بازار و مقصدهای جدید کشف شده است، همچنین روش‌های مختلف انتقال منابع را به دست آورده‌ایم که حاکی از یک دولت انقلابی و جهادی است؛ همچنین با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری از ابتدای دولت سیزدهم تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۱۵۰ شرکت به ۷۰۰ شرکت افزایش پیدا کرده است.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه تفاوت دولت‌ها در رویکردها است که به اعتلا رسیدن کشور را به همراه دارد، تصریح کرد: با حمایت دولت، اولین مأموریت خود را با موفقیت انجام داده‌ایم اما تا پایان سال به دنبال افزایش تولید هستیم؛ از ابتدای دولت تاکنون حدود چهار میلیارد دلار قرارداد امضا و عملیات اجرای پنج میدان انجام شده است که سه میدان مشترک بوده است. تا پایان سال قراردادهای بسیار بزرگ و مهم نیز به امضا خواهند رسید.
خجسته مهر با بیان اینکه جمع آوری گازهای مشعل و همراه نفت همواره مورد توجه بوده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم تمام ظرفیت گازهای همراه نفت خروجی از چاه‌ها سوزانده نشود، می‌توانیم چهار میلیون بشکه نفت را پشتیبانی کنیم که در این صورت گازهای همراه جمع آوری خواهند شد.
وی اضافه کرد: در شرکت ملی نفت، پنج طرح بزرگ در دست اقدام است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به بیدبلند خلیج فارس، پتروشیمی مارون ان جی ال ۳۲۰۰ در غرب کارون که فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید اشاره کرد.
معاون وزیر نفت عنوان کرد: همچنین فعالیت اجرایی ان جی ال ۳۱۰۰ در غرب کشور و استان ایلام تا پایان سال به اتمام خواهد رسید که ۲۳۰ میلیون فوت مکعب گاز جمع آوری می‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;