رکود تولید با توقف اجرای ماده ۱۲

به گزارش تأسیسات نیوز،توقف اجرای ماده ۱۲، کارخانه‌های تولیدکننده تجهیزات ریلی کشور را با رکود مواجه کرده است.
ماده ۱۲ بندی در قانون برنامه ششم توسعه است که بر نوسازی ناوگان ریلی و پرداخت تسهیلات به خریداران تجهیزات ریلی تاکید دارد، اما اجرا نشدن آن در چند سال اخیر زمینه ساز رکود تولید کارخانه‌های واگن سازی از جمله واگن پارس مپنا در اراک شده است.
مدیر عامل واگن پارس مپنا با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی برای اجرای این قانون و بازگشت رونق تولید به کارخانه انجام شده گفت: متاسفانه با پاس کاری مسئولان در این زمینه روبرو هستیم که تنها نتیجه آن رکود تولید است.
مولانژاد با اشاره به اینکه اجرا نشدن این قانون سبب پس گرفته شدن قرارداد‌های تولید شده افزود: وقتی برای خرید اتوبوس تسهیلات داده می‌شود، اما برای خرید واگن گران قیمت تسهیلات بانکی ارزان داده نمی‌شود خریدار چاره‌ای جز لغو قرار داد با کارخانه ندارد.
حامدی مدیر تولید کارخانه واگن پارس مپنا هم با اشاره به اینکه این کارخانه به جای تولید به سمت تعمیر واگن‌های مستعمل روی آورده گفت: تنها در کارگاه واگن مترو، ماهانه بیش از ۷۰ تجهیز قابل تولید بود که اکنون متوقف شده است.
میرعلی یاری رئیس شورای اسلامی کارگران هم با بیان اینکه سالن‌های تولید خالی از کار است گفت: نتیجه توقف تولید به زیان کارگران و اعتراض و ایجاد دغدغه برای مسئولان است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;