طراحی و ساخت ترانسفورماتور در ایران

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محمدباقر سوزنچی مدیر عامل شرکت کیان ترانسفو گفت: صنایع کیان ترانسفو نخستین تولید کننده ترانسفورماتور در ایران می‎باشد.





کارخانجات گروه صنایع کیان ترانسفو یکی از بزرگترین سایت‌های صنعتی ایران را در زمینه تولید تجهیزات صنعت برق با پیشرفته‌ ترین ماشین آﻻت روز دنیا در اختیار دارد که با استفاده از دانش و تجربه متخصصان کارآزموده خود به تولید محصولات منحصر به فرد این حوزه می‌پردازد.





مهندس سوزنچی مدیر عامل این شرکت گفت: گروه کارخانجات صنایع کیان ترانسفو شامل هفت شرکت است که ۶ شرکت در ایران و یک شرکت در خارج از ایران فعالیت می‎کند.





وی افزود: در حال حاضر مجموع پرسنل شرکت کیان ترانسفو ۴۸۰ نفر می‎باشند و امیدوارم بتوانیم در صنعت ترانسفورماتور همان طور که در بخش کیفیت در ایران و منطقه موفق بوده ایم در بخش کمیت نیز به موفقیت‎های روزافزونی دست یابیم.





مهندس سوزنچی درباره محصولات تولیدی این شرکت گفت: صنایع کیان ترانسفو نخستین تولید کننده ترانسفورماتورهای پد مانتد از نوع معمولی، کم ظرفیت با لوازم اندازه‌گیری فشار ضعیف و سویچ‌ خانه‌های روغنی با لوازم اندازه‌ گیری فشار متوسط در ایران می‌باشد.





مدیرعامل این شرکت گفت: تولید انواع پست‌های کمپکت روغنی با تکنولوژی ترانسفورماتورهای wound core و ۳D wound core برای نخستین بار در ایران یکی از افتخارات صنایع کیان ترانسفو در زمینه تولید محصولات تکنولوژیک به شمار می‌آید.





وی ضمن اشاره به سهم بالای صادرات این شرکت گفت: گروه کارخانجات صنایع کیان ترانسفو با استفاده از امکانات وسیع تولیدی، آزمایشگاهی، نرم افزاری و سخت افزاری مطابق با آخرین یافته‌های روز دنیا توانسته‌ تولیدات خود را منطبق با استانداردهای روز دنیا و نیازهای نوین صنعت برق عرضه می‎کند و از جایگاه مناسبی در پروژ‌های عمرانی و صنعتی داخل و خارج از ایران برخوردار شود.





وی ضمن اشاره به موفقیت شرکت در ساخت اولین پست کمپکت ۶۳ کیلو ولت فوق توزیع برق دنیا در مشهد گفت: مراحل طراحی، اجرا و پیاده سازی این پست که با هزینه ۲۳ میلیارد ریال انجام شده است، از بهمن ماه سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در مدت یک سال به همت پرسنل متخصص و سخت کوش کیان ترانسفو اجرا گردید.





مهندس سوزنچی افزود: این پست با تجهیزات ایرانی ساخته شده و با توجه به اولین تجربه ساخت پست کمپکت فوق توزیع، نیاز به تدوین استانداردهای ملی مربوط به این نوع پست‎ها دارد.





مدیر عامل شرکت گفت: این پست شامل یک ترانس ۱۵ مگاولت آمپر است که با انشعاب از خط ۶۳ کیلوولت توس – چناران تغذیه می‎شود و برخلاف پست‎های معمول، این پست به صورت ماژولار ساخته شده است.





وی با اشاره به مزایای این پست گفت: حجم و ابعاد کوچک، سهولت و سرعت نصب و راه اندازی، عدم تأثیرپذیری از آلودگی‎های محیطی، ایمنی بسیار بالا، حفظ مبلمان شهری و کاهش تلفات را می‎توان از مهم‎ترین مزایای احداث این پست برشمرد.





همچنین با توجه به کاهش قابل ملاحظه ابعاد پست‎های کمپکت، استفاده از این نوع پست در کلان شهرها، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه زمین در بر خواهد داشت، از طرفی با توجه به ماژولار بودن پست، هزینه‎های مربوط به نصب و راه اندازی کاهش یافته و سرعت اجرا افزایش می‎یابد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;