امکان تولید انرژی بیشتر با نانوذرات نقره

اتصال نانوذرات نقره از طریق غشای باکتریایی ، اکنون به بهبود کارایی سلولهای سوختی میکروبی کمک کرده است
تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور:  به نقل از نیواطلس، سلولهای سوختی میکروبی یک فناوری نویدبخش برای تولید برق هستند ، اما تا کنون با ناکارآمدی روبرو شده اند. در حال حاضر ، محققان دانشگاه UCLA راهی پیدا کرده اند که با تغذیه باکتری نقره ، رسانایی بیشتری به آنها داشته باشد.
برخی از باکتریها از طریق فرآیندهای متابولیک معمولی خود الکترون تولید می کنند و سلولهای سوختی میکروبی برای تولید برق به آن ضربه می زنند. و چنانچه آنها را در فیلم هایی با الکترود پرورش یابند و به آنها مواد آلی داده شود، می توان با استفاده از آن به پاکسازی فاضلاب کمک کرده و برق بیشتری تولید کرد.
گروه تحقیقاتی یو سی ال ای در مطالعه‌ای جدید به دنبال روش‌هایی برای افزایش تولید برق تولیدشده به دست این باکتری‌ها بودند. بررسی باکتری به نام «شیوانلا وانیدنسیس» که در محیط‌های کم اکسیژن رشد می‌کند، نشان داد که دلیل محدود بودن بازدهی آن غشای باکتریایی آن است. این غشا مانع از فرار الکترون‌ها می‌شود، دانشمندان این مشکل را با کاشت سیم‌های انتقال‌دهنده درون باکتری حل کردند.
در مرحله بعدی تیم تحقیقاتی باکتری شیوانلا را روی الکترودهایی از جنس اکسید گرافن و یون‌های نقره پرورش دادند. باکتری‌ها این یون‌ها را نانوذرات تبدیل کرده و درون سلول‌های خود جای دادند، این امر به الکترون‌ها اجازه می‌دهد به راحتی از غشای باکتریایی عبور کنند. افزودن نانوذرات نقره به باکتری مانند ایجاد یک خط اکسپرس برای الکترون‌هاست. این امر اجازه می‌دهد الکتروه‌های بیشتری با سرعت بالاتری از باکتری خارج شوند در نتیجه بازدهی سلول‌های سوختی به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;