افتتاح طرح ملي معاينه فني موتورخانه در بيمارستان ميلاد تهران

 

همزمان با آخرین روز از هفته هوای پاک، طرح ملی معاینه فنی موتورخانه ‌ها آغاز شد.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاحیه طرح ملی معاینه فنی موتورخانه در بیمارستان میلاد گفت: با افتتاح این موتورخانه، کلید استانداردسازی موتورخانه ها در صنایع و منازل زده شد.

شاعری در ادامه از اجرای طرح خانه سبز خبر داد و افزود: در این طرح، اجرای کامل مقررات ملی ساختمان مد نظرقرار می گیرد تا تجهیزاتی مانند دو جداره کردن پنجره ها، عایق کردن و جانمایی درست ساختمانها برای مصرف درست انرژی در افق چشم انداز بیست ساله استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرف انرژی در ساختمان های کشور 4 تا 5 برابر میزان استاندارد است، گفت: در هر متر مربع ساختمان های کشور، در حال حاضر 400 تا 500 کیلو وات برق مصرف می شود؛ در حالی که در حال حاضر در اروپا در هر متر مربع ساختمان بین 100 تا 120 کیلو وات برق مصرف می شود.

شاعری با بیان اینکه برنامه کشورهای اروپایی برای به صفر رساندن مصرف انرژی در ساختمان ها تا سال 2030 هدفگذاری شده است، گفت: در کشورهای اروپایی به لحاظ میزان تابش انرژی خورشیدی (انرژی پاک) با توجه به مختصات جغرافیایی شان با محدودیت مواجه هستند، درحالی که در کشور ما بر اساس مختصات جغرافیایی به خوبی می توان از انرژیهای پاک به ویژه انرژی خورشیدی بهره برد.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست افزود: استاندارد کردن و رفع آلایندگی واحدهای صنعتی از دیگر هدفهای مورد نظر در یکی دو سال آینده است و تاکنون 30 تا 40 درصد واحدهای صنعتی استاندارد شده است و در دو سال آینده 50 تا 60 درصد این واحدها نیز استاندارد می شود.

شاعری با بیان اینکه شناسایی منابع آلاینده و اعمال قوانین و مقررات برای استاندارد کردن این منابع از مهمترین مراحل کاهش آلاینده ها در کلانشهرهاست به واحد مرکزی خبر گفت: در سال های اخیر روی خودروها کارهای بسیار خوبی انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال به استانداردهای روز دنیا در زمینه خودروها نزدیک شویم.

قائم مقام سازمان محیط زیست افزود: استاندارد کردن سوخت خودروها از دیگر مواردی است که در سالهای اخیر به خوبی به آن توجه شده است و در حال حاضر بیش از 80 تا 90 درصد پالایشگاهها، آمادگی عرضه سوخت یورو 4 و یورو 5 را دارند.

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;