افتتاح سد و نیروگاه سیاه بیشه طی سال آینده

معاون اجرایی نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه بیشه از بهره‌برداری از این طرح طی سال آینده خبر داد.

مهدي غلامی در دیدار خبرنگاران از این طرح ادامه داد: نیروگاه سیاه بیشه دارای 4 واحد 250 مگاواتی است که یک هزار و 60 مگاوات برق پاک را برای شبکه سراسری به همراه دارد. وی گفت: یک هزار و 400 میلیارد تومان هزینه تمام شده این نیروگاه می‌باشد که تاکنون یک هزار و 150 میلیارد تومان برای ساخت این نیروگاه هزینه شده است.

سید‌رضا حسینی، کارشناس نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه بیشه نیز گفت: با توجه به پتانسیل منطقه و به دلیل اینکه منطقه سیاه بیشه از خاک رس برخوردار نیست، نیروگاه سیاه بیشه به صورت سنگریزه‌ای اجرا شده است.

وی ادامه داد: توجیه اقتصادی یکی از دلایل اجرای نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه بیشه محسوب می‌شود.

کارشناس نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه بیشه تصریح کرد: سد سیاه بیشه برق مازاد موجود در شبکه را مصرف و آب را به قسمت بالادست سد انتقال می‌دهد و در ساعات پیک برق به کشور برق‌رسانی می‌کند. وی با بیان اینکه این نیروگاه نخستین پروژه تلمبه‌ای ذخیره‌ای در کل کشور است، اظهار کرد: این نیروگاه اولین سد از نوع سنگریزه‌ای و بزرگ‌ترین پروژه ملی در مازندران محسوب می‌شود.

کارشناس نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه بیشه گفت: پیشرفت ساختمانی نیروگاه سیاه بیشه در حال حاضر 100 درصد است. حسینی افزود: در پیشرفت تجهیزاتی اولین واحد نیروگاه سیاه بیشه قبل از سال جدید وارد مدار می‌شود و مابقی آن انتهای نیمه سال آینده وارد مدار خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;