ارزش‌گذاری ارزش

روح الله واصف/ سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: همکاران گرامی سلام و خدا قوت؛ جمله جالبی از مهاتما گاندی نقل می‌شود که “شما نمی ­دانید ارزش یک فرد چقدر است تا زمانی که او را از دست می­ دهید”. این روزها بسیاری از دوستان، خویشان و آشنایان ما، همشهریان و هم‌وطنان ما با کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند.  عده‌ای نجات می‌یابند و عده‌ای یک دور ز ما پیش تَرَک مست می‌شوند.
برای ما همه انسان‌ها، حتی خارج از مرام و کشور ما مهم هستند و در آیین ما نجات یک نفس انسانی به‌اندازه نجات همه انسان‌ها ارزنده است. در فرهنگ ما نیز اگر از محنت دیگران بی‌غم باشیم، نشاید که ناممان را آدمی نهند!
آنچه انسان‌ها را مهم می‌کند نقش آن‌ها در پر کردن صفحات تاریخ است. صفحات تقویم تاریخ سپید می‌آید و با یادداشت‌های ما رنگ می‌گیرد. در صفحه‌ای تاریخ تولد ما نقش می‌بندد و گاهی تا آخرین صفحه حیات ما هیچ نقشی در تقویم نمی‌نشیند! آن‌گونه است که ما نیز در میان این صفحات تمام می‌شویم. برای بعضی دیگر اما هیچ تاریخ پایانی نیست. چنان‌که هنوز هم گویی هستند و در صفحات تاریخ رد رنگی خود را می‌گذارند.
رنگ‌هایی سیاه، آبی، قرمز یا طلایی. هنوز هم کریر، هانتر، کلوین، کرجی،پطروسیان، منصف، فرشیدیان فر، سپهرآرا و بسیاری دیگر با ما هستند. هنوز هم هرروز بر صفحات تاریخ نقش می‌گذارند و گویی تمام نمی‌شوند. ارزش آنان امروزه برای ما بیشتر نمایان است زیرا نیستند و می‌بینیم که چقدر مهم هستند.
برای مهم بودن باید ارزش خود را بالاتر ببریم. چون سنگی در میان صدف. الماسی در فشار سنگ. پولادی در حرارت کوره.ای‌کاش ما نیز در میان صفحات تقویم تمام نشویم.
تا بعد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;