احداث منحصر به فردترین پارک تفریحی کشور/ مشهدی‌ها صاحب دریاچه می‌شوند

 

مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری مشهد از احداث پارک ملی چهل بازه به عنوان منحصر به فردترین پارک تفریحی کشور در این شهر خبر داد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز ، محمود ریحانی با یادآوری از عملیات های عمرانی صورت گرفته در پارک ملی چهل بازه اظهار کرد: پارک ملی چهل بازه با مساحت 400 هکتاری از شمال به بولوار امام علی(ع)، از جنوب به بولوار معلم و محلات مسکونی، از غرب به بولوار نمایشگاه و از سمت شرق به میدان قائم ختم می‌شود.

 

مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری مشهد بیان کرد: این پارک که عنوان ملی را نیز در کنار خود دارد، قرار است منحصربه فردترین مکان تفریحی در کشور نیز باشد که در این جهت 60 الی 70درصد آن به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

 

بنا به گزارش مهر ریحانی گفت: فاز اول این پروژه از اسفند سال 89 آغاز شده که این فاز از میدان نمایشگاه تا پل شهید ستاری را شامل می‌شود.

 

وی افزود: در فاز اول احداث پارک ملی چهل بازه 100 هکتار در دستور ساخت قرار گرفته که هزینه اجرای آن حدود 250 میلیارد ریال است.

 

بهره‌ برداری 100 هکتار از مساحت پارک ملی چهل بازه در سال 92

 

مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری مشهد تملک واحدهای مسکونی و رفع معارضات را یکی از دلایل طولانی شدن اجرای فاز اول پروژه دانست و گفت: در این محدوده که از مسیل ‌های معروف مشهد است، معارضات زیادی وجود دارد که برای بخشی از تملک و رفع معارضات هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای صرف شده است.

 

ریحانی از پروژه‌های مختلف که در 100 هکتار فاز اول پارک ملی چهل بازه در حال ساخت است، یاد کرد و افزود: این پارک قرار است از شاخص‌ ترین مکان‌های تفریحی کشور باشد که پروژه‌ها نیز با همین نسبت پیش‌بینی شده‌اند و شامل تاسیسات رسوبگر، احداث دریاچه، مخازن ذخیره آب، کانال‌های ارتباطی، پل‌های ارتباطی، فضای سبز، محدوده پیاده‌روی و … است.

 

وی از اجرای پروژه‌های حاشیه‌ای در احداث پارک ملی چهل بازه خبر داد و گفت: احداث کانال‌ها و جوی‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث خیابان، احداث مسیر دوچرخه و … نیز در دستور کار قرار گرفته و تا حدودی نیز عملیاتی شده‌اند.

 

مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: از بولوارهای اطراف فاز یک ورودی‌های مختلفی پیش‌بینی شده و در هر ورودی پارکینگ موردنیاز با ظرفیت مناسب احداث خواهد شد.

 

ریحانی گفت: ورودی‌های بولوار وکیل‌آباد در 30 هزار مترمربع، بولوار نمایشگاه در 30 هزار مترمربع، شهرک ارمغان با 1500 مترمربع، بولوار معلم در 1500 مترمربع و… نیز برای تردد آسان مردم احداث خواهند شد.

 

احداث خط تراموا سبک در پارک ملی چهل بازه

 

وی اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه در احداث پارک ملی چهل بازه اجرای پروژه‌هایی است که در جذب گردشگر و ایجاد اوقات مفرح برای مردم بسیار موثر خواهد بود که اگر از دریاچه و ساحل بگذریم، راه‌اندازی تراموا از دیگر موارد جالب در این پارک است که به گفته مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد این خط تراموا از نوع سبک خواهد بود.

 

مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری مشهد در خصوص هشت دریاچه و تجهزات حاشیه آن‌ها در فاز اول، توضیح داد: ساحل نرم دریاچه، انواع رستوران‌ها و چایخانه‌ها، فضای سبز، گل کاری‌های متنوع، کاشت درختان بلند سایه، پیست اسکی و … از جمله تجهیزات در نظر گرفته شده است.

 

ریحانی گفت: زمین‌های ورزشی مختلف همچون زمین 2 هزار و 500 متر مربعی در بولوار معلم و2 هزار و 500 متر دیگر در بولوار نمایشگاه برای انجام انواع بازی‌ها با تجهیز کامل به وسایل ورزشی ایجاد خواهد شد.

 

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای پارک خودروها در مراجعت به پارک ملی چهل بازه، تصریح کرد: ساخت پارکینگ در ورودی بولوار نمایشگاه، شهرک ارمغان با12 هزار مترمربع فضا، ورودی بولوار مسجد و ورودی بولوار وکیل‌آباد برنامه‌ریزی شده است.

 

مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد در خصوص اهداف اجرای پارک ملی چهل بازه در این مسیل که با محوریت آب است، افزود: جلوگیری از تخلفات غیرقانونی زمین‌های اطراف کال، جلوگیری از تخلیه غیرقانونی خاک و نخاله، احداث فضای سبز برای تلطیف هوا و چشم‌انداز زیبا، ایجاد فضای تفریحی و گردشگری منحصر به فرد، برقراری ارتباط مناسب بین بولوار معلم و بولوار امام علی(ع)، هدایت ایمنی سیلاب‌ها و … از مهترین اهداف احداث پارک ملی چهل بازه است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;