در پايتخت آرژانتين از فناوري پيشرفته براي بازيافت زباله استفاده مي شود

 

مسئولان پایتخت آرژانتین برای بازیافت زباله به استفاده از تازه ترین فناوری ها روی آورده اند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از  مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، ظرفیت محدود گورستان های زباله و آلودگی های مرتبط با پسماندهای شهری از دیرباز یکی از مشکلات بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین بوده است. با این وجود، مسئولان بوئنوس آیرس می گویند کارخانه جدید بازیافت زباله که روز پنجشنبه گشایش یافت، شش هزار تن زباله ای را که روزانه در این شهر تولید می شود به میزان ده در صد کاهش خواهد داد. کارخانه مواد بازیافتی و تصفیه زیستی زباله در فاصله چهل کیلومتری پایتخت آرژانتین قرار دارد و در راستای تحقق قانون شهرداری ها در سال 2007 میلادی موسوم به «زباله صفر» احداث شده است. این قانون می کوشد با استفاده از شیوه های بازیافت پسماند و تبدیل آن به کود گیاهی، حجم زباله و پسماندهای سمی را که به گورستان های زباله فرستاده می شوند، بکاهد.

جالب آنکه در پی تلاش هواداران محیط زیست آرژانتین در چند دهه گذشته، احداث مراکز بازیافت زباله تازه اکنون به یکی از اولویت های این کشور تبدیل شده است.

آنریکه پرودِنزو، مهندس ارشد در کارخانه بازیافت زباله می گوید این تأسیسات با پنجاه و نه درصد بازدهی، قادر است روزانه هزار تن از زباله های شهری را بازیافت کند. بدین ترتیب ششصد تن پسماند دیگر به گورستان های زباله فرستاده نخواهد شد.

پرودِنزو همچنین نحوه استفاده از پیشرفته ترین فناوری های روز را در این کارخانه تشریح کرد و آن را موفقیتی نه تنها برای آرژانتین بلکه برای کل منطقه آمریکای جنوبی دانست. این مهندس آرژانتینی اظهار داشت این، نخستین کارخانه مکانیکی زیستی در کشور و همچنین آمریکای جنوبی است که از اینگونه فناوری برخوردار است. این کارخانه نه فقط به علت قابلیت خود در کاهش حجم زباله بلکه به علت استفاده از فناوری زیستی برای بازیافت خوراکی های دور انداخته شده، ارزشمند است. اینگونه زباله ها ابتدا از شیشه، پلاستیک و قوطی های فلزی تفکیک می شوند و سپس برای تبدیل شدن به کود گیاهی داخل پلاستیک های بزرگ قرار می گیرند.

قانون زباله صفر در آرژانتین می کوشد تا سال 2017 میلادی، حجم پسماندهای ارسال شده به گورستان های زباله را به میزان هفتاد و پنج درصد کاهش دهد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;