اجرای سه کیلومتر تونل تأسیسات انرژی پیرامون حرم مطهر رضوی

 

 

 مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، گفت: برای نخستین بار سه کیلومتر تونل تأسیسات انرژی در مسیرهای شارستان امیرالمومنین(ع) و مسیر شارستان رضوی پیرامون حرم مطهر رضوی اجرا شد.

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، مهندس”محسن برزوئی” در بازدید مدیران روابط عمومی ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان، افزود: تونل تأسیسات انرژی به قطر حدود سه متر و به طول 13 کیلومتر در بافت پیرامون حرم مطهر حضرت رضا(ع) در حال اجرا است.

وی گفت: تونل تأسیسات برای انشعابات تجمیع شبکه‌های مخابرات، آب و برق است که در مسیر آن 12 حوضچه حفر می‌شود.

شهردار منطقه ثامن اظهارکرد: نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی به وسعت 366 هکتاراست که 360 پروژه بلند مرتبه مسکونی، تجاری، هتلی و اقامتی برای اسکان 53 هزار نفر و جمعیت متحرک 120 هزار نفر شب مسافر و 75 درصد نیاز زائران را تأمین می‌کند.

مهندس برزوئی گفت: تاکنون 134 پروژه تجاری، اقامتی و مسکونی با زیربنائی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار متر مربع و سرمایه‌گذاری بیش از 48 هزار میلیارد ریال و با پیشرفتی بیش 48 درصد در حال اجرا است.

وی افزود: در طرح نوسازی پیرامون حرم مطهر رضوی هشت ره باغ(باغ راه) که مسیر پیاده زائران به حرم مطهر رضوی است، طراحی شده که تاکنون بیش از 65 درصد از مسیرهای هشت گانه ره باغ‌ها تملک و آزادسازی شده است.

برزوئی تصریح کرد: هزینه‌های اجرای طرح بر اساس قیمت‌های سال قبل حدود 100 هزار میلیارد ریال برآورد شده که با توجه به پیشرفت 48 درصدی طرح تاکنون حدود 48 هزار میلیارد ریال هزینه شده و 52 هزار میلیارد ریال از هزینه‌های اجرای طرح باقی مانده است.

 

شهردار منطقه ثامن، گفت: سالانه 7500 میلیارد ریال برای اجرای طرح تا پایان سال 1397 هزینه می‌شود.

شایان ذکر است؛ طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با مشارکت آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران(وزارت راه و شهرسازی) در حال اجرا است.

انتهای پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;