گنه کرد در بلخ آهنگری …

 

مهندس ناظر پروژه ای با وجود اعلام رسمی عدم رعایت موارد ایمنی در گودبرداری ، در پی ریزش ساختمانی بازداشت شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  خبر اول تاسف انگیز بود… ریزش ساختمان سه طبقه واقع در منطقه شهران، منجر به فوت یک تن از ساکنان و مصدومیت یک کارگر ساختمانی شد…

خبر دوم تامل برانگیز: تصویب لایحه مربوط به ضوابط گودبرداری در شورای شهر تهران و وظیفه ناظران ساختمانی برای مقابله بر گودبرداری‌های پرخطر که سه روز قبل از آغاز عملیات گودبرداری، زمان آن را به سازمان نظام مهندسی تهران اطلاع دهند و عملیات گودبرداری پس از تایید بازرس ویژه این سازمان آغاز شود.

خبر تکمیلی : رضا حیدریون، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران: وقوع حادثه گودبرداری در منطقه شهران نمود بارز غفلت مدیریت شهری تهران از ضرورت تعریف جایگاه الزامی و قانونی برای مجری یا سازنده ذی‌صلاح برای تک تک ساخت‌وسازهای پایتخت است.

وی افزود: پیش از این در هنگام وقوع حوادث گودبرداری، شهرداری، مهندس ناظر را مقصر و سازمان نظام مهندسی شهرداری را مقصر می دانست اما حالا که این دو نهاد برای بازرسی ویژه از چگونگی عملیات گودبرداری ساختمان‌های در دست ساخت تهران در نهایت همکاری، دست به دست هم داده‌اند نبود الزام برای به کارگیری سازنده ذی‌صلاح حادثه ناگوار گودبرداری در منطقه شهران را رقم زد.

حیدریون با اشاره به اینکه مهندس ناظر این ساختمان، مورد تخلف را به شهرداری گزارش داده و شهرداری هم دو بار دستور توقف کار صادر کرده بود، تصریح کرد: مقصر اصلی این حادثه مالک ساختمان است که به دلیل نداشتن تخصص کافی و غفلت در اجرای دستور شهرداری، باعث مصدومیت و مرگ دو شهروند شده است.  

خبر آخر: مهندس ناظر پروژه ای با وجود اعلام رسمی عدم رعایت موارد ایمنی در گودبرداری ، در پی ریزش ساختمان بازداشت شد.

نتیجه گیری اخلاقی: ما همه خوبیم … قانون ، شهرداری ، گودبرداری ، لودر، آوار ، سازمان بهشت زهرا، بد کیه: اون مهندس بخت برگشته ناظر که طبق بند 7 ماده 15 قانون به وظیفه خود عمل کرده ولی برای اینکه به افق  کارش واقف شود ؛ یه دوره کلاس آموزشی هم در حال گذراندن است؛ کجا …. خب معلومه : بازداشتگاه

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;