مصاحبه با دکتر عبدالکریم جلالی – ۱

 

به گزارش تاسیسات نیوز، تا چند ماه آینده بزرگترین نمایشگاه تاسیسات ایران در تهران آغاز خواهد شد. به همین دلیل مصاحبه ای داشته ایم با آقای دکتر جلالی مدیرعامل شرکت نمانگر مجری برگزاری نمایشگاه.

 

 

 

 

در ابتدا بفرمایید که چه کارهایی برای نمایشگاه تأسیسات امسال انجام‌شده است.

 

 

 

با عرض سلام.من هم خوشحال هستم که در خدمت شما و مخاطبین گرامی شما هستم. در ابتدا فرارسیدن عید سعید فطر را به همه مسلمانان خصوصاً هم‌وطنان عزیز و تولیدکنندگان عرصه تأسیسات تبریک میگویم.برای نمایشگاه تأسیسات امسال تقریباً از حدود هشت ماه پیش فعالیت‌های اجرایی نمایشگاه را شروع کرده‌ایم. امسال به‌صورت گسترده نماینده‌هایی را در خارج از ایران انتخاب کرده‌ایم که شرکت‌های قدرتمندی هستند.چون اولین اقدام برای رسیدن به شاخص‌های جهانی ، بخش بین‌المللی نمایشگاه است.

 

 

 

 

آنچه برای اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها به‌عنوان شاخص تأییدیه یک نمایشگاه اهمیت دارد، بخش بین‌المللی نمایشگاه است. لذا ما بخش اول فعالیت‌هایمان را معطوف به این حوزه کردیم.خوشبختانه امسال تعدادی از کشورها را به‌صورت پاویون در نمایشگاه قراردادیم که انشا اله حضور فعال در نمایشگاه داشته باشند.

 

 

 

 

در کنار این موضوع اطلاع‌رسانی گسترده نمایشگاه را در همایش و نمایشگاه‌های داخل و خارج کشور در دستور کار خود قراردادیم تا فعالین این حوزه در خارج از کشور نیز از برگزاری چنین نمایشگاهی در ایران باخبر باشند و بتوانند برای حضور و یا بازدید از نمایشگاه برنامه‌ریزی کنند. این مسئله رسالت اولیه ما بوده است که از هشت ماه پیش آغازشده است. در حال حاضر ثبت‌نام از شرکت‌های داخل کشور نیز انجام‌شده است. البته این کار نیز از چند ماه پیش شروع‌شده بود و حدود ۱۵ روز پیش ثبت‌نام قطعی شرکت‌کنندگان پایان پذیرفت .

 

 

 

 

در نمایشگاه امسال چه تعداد شرکت‌کننده داریم؟

 

 

 

 

برآورد ما حدود ۵۰۰ شرکت است . البته تعداد دقیق شرکت‌کننده‌ها حدود یک ماه مانده به آغاز نمایشگاه مشخص می‌شود. ولی آنچه مشخص است در مورد حضور مستقیم شرکت‌های خارجی امسال با یک رشد ۳۰ الی ۴۰ درصدی مواجه خواهیم بود.

 

 

 

 

امسال چه متراژی به نمایشگاه اختصاص داده‌شده است؟

 

 

 

 

ما پارسال در حدود سی هزار متر فضا داشتیم . امسال خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام دادیم دو سالن خیلی خوب نمایشگاه به متراژ مفید هشت هزار متر به فضای تحت پوشش ما اضافه‌شده است. امیدوارم امسال مشکلات کمتری در رابطه با تقاضای شرکت‌کنندگان برای حضور در نمایشگاه را داشته باشیم.

 

 

 

 

چه سالن‌هایی امسال به نمایشگاه اضافه‌شده است؟

 

 

 

 

سالن ۸و۹ و همچنین سالن۳۸B که یک سالن تازه تأسیس است و شرایطی که ما خواهان آن بودیم را این سالن داراست.

 

 

 

 

آیا امسال با نمایشگاه دیگری هم‌زمانی دارید؟

 

 

 

 

فعلاً نمایشگاه‌ خاصی را نداریم.البته یک یا دو نمایشگاه پیشنهادشده است شاید یکی از این نمایشگاه‌ها نمایشگاه بهینه‌سازی باشد ولی هنوز چیزی قطعیت نیافته است. البته در مورد اینکه کدام نمایشگاه با ما هم‌زمان باشد ما حساسیت‌های خاص خود راداریم و باید این نمایشگاه،یک نمایشگاه صنعتی باشد. اگر این نمایشگاه، نمایشگاه کالاهای مصرفی باشد به ما آسیب خواهد رساند.

 

 

 

 

آیا شما در انتخاب یک نمایشگاه دیگر صاحب‌نظر هستید؟ یعنی درواقع با نظر شما این نمایشگاه انتخاب می‌شود؟

 

 

 

 

درواقع این حق انتخاب با شرکت سهامی نمایشگاه‌ها است ولی ما در این رابطه رایزنی‌های خود را انجام می‌دهیم. با اشخاص صحبت می‌کنیم و دلایل خودمان را بازگو می‌کنیم. به‌هرحال این دوستان نیز کارشناس هستند و دلایل منطقی را قبول می‌کنند مگر اینکه دچار محدودیتی شده باشند. فعلاً آن چیزی که در جدول دیده‌شده، نمایشگاه بهینه‌سازی است.

 

 

 

 

آیا سالنی بوده که از نمایشگاه حذف کرده باشید؟

 

 

 

 

خیر هیچ سالنی را حذف نکرده‌ایم.

 

 

 

 

پروسه انتخاب غرفه‌ها به چه شکل خواهد بود؟

 

 

 

 

ما در حدود دو ماه پیش یک نظرسنجی بین شرکت‌کنندگان انجام دادیم. چند روش مختلف را که می‌توانستیم به‌عنوان جانمایی معرفی کنیم در معرض انتخاب شرکت‌کنندگان قراردادیم. یک روش، روشی بود که سال‌های گذشته انجام می‌شد. روش دیگر روشی بود که ما متراژهای بالای ۲۰۰ متر را حضوری جانمایی کنیم. یعنی در ابتدا به‌صورت اینترنتی و آنلاین جانمایی را انجام می‌دهیم و بقیه کارهای مربوط به آن را انجام می‌دهیم.

 

 

 

 

روش دیگر اینکه کلیه شرکت‌کنندگان جانمایی را به‌صورت اینترنتی انجام دهند که البته این گزینه بهترین روش برای ما بود چون به‌نوعی زحمت ما را کم می‌کرد. گزینه دیگری که مطرح شد این بود که شرکت نمانگر مانند دیگر نمایشگاه‌ها جانمایی را خودش انجام دهد. برای این چند گزینه نظرسنجی انجام شد و نتیجه‌ای که به دست آمد تأیید روش سال‌های گذشته بود. به‌ناچار ماهم با توجه به نتیجه‌ای که به دست آمد مجبور شدیم برنامه‌ریزی‌هایمان را بر اساس روش سال گذشته انجام دهیم.

ما امیدوار بودیم که امسال با روش جدیدی جانمایی را انجام دهیم که متأسفانه میسر نشد. ما خیلی دیر ثبت‌نام قطعی را انجام دادیم و درواقع این مسئله با حدود دو ماه تأخیر انجام شد و همین دلیل باعث فشردگی کار ما خواهد شد. یکی از دلایل دیگری که ما با این نوع جانمایی موافق نبودیم ، انرژی و زمانی بود که این مسئله از مجموعه ما سلب می‌کرد. ولی به‌هرحال به نظر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی احترام گذاشتیم و جانمایی را به روال سابق انجام خواهیم داد.

ادامه دارد…

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;