حذف بخاری‌های نفتی از مدارس گیلان

به گزارش تاسیسات نیوز، با توجه به شروع فصل سرد در کشور و آغاز سال تحصیلی، حذف بخاری های نفتی یکی از برنامه های مسئولین در این موسم است.





مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان این‌که امسال همه بخاری‌های نفتی از کلاس‌های مراکزآموزشی حذف می‌شوند، گفت:۷۰درصد کلاس‌های درسی و آموزشی مدارس گیلان از سامانه گرمایشی استاندارد و مطلوب برخوردار است.





مهندس «مقدم» با اشاره به این‌که اقدامات ویژه‌ای در خصوص تجهیز و نوسازی مدارس در استان صورت گرفته است، گفت: در ایام هفته دولت 19 پروژه در قالب 93 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان به ادارات آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.





وی با اشاره به این‌که در آغازین روزهای مهر، 47 پروژه با 128 کلاس درس و با اعتباری بالع بر 12 میلیارد تومان به ادارات مختلف آموزش و پرورش استان تحویل داده می‌شود، افزود: گیلان در تجهیز و نوسازی مدارس مطلوب عمل کرده است.





مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان با اشاره به تحویل 66 مدرسه با 221 کلاس درس در مهرماه امسال در گیلان خاطرنشان کرد: در مجموع زیربنای این مراکز آموزشی 21 هزار و 257 مترمربع است.





مهندس مقدم با تأکید بر این‌که برخی مدارس مذکور در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور استان واقع شده‌اند، یادآور شد: برخی از این مدارس در مناطق کوهستانی تالش و لنگرود واقع شده‌اند.





وی با اشاره به این‌که بالغ بر 70 درصد کلاس‌های آموزشی و مدارس در گیلان از سامانه گرمایشی استاندارد برخوردار شده‌اند، افزود: از تیرماه سال 94 لغایت تیر 95، 152 مدرسه با 993 کلاس درس استانداردسازی گرمایشی انجام پذیرفته و به مرحله بهره‌برداری رسیده‌ است.





مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در ادامه با بیان این‌که از اوایل تیرماه امسال 99 باب مدرسه با 228 کلاس درس استانداردسازی گرمایشی شده‌اند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند مهرماه امسال از سامانه گرمایشی کلاس‌های مذکور استفاده کنند.





مهندس مقدم با تأکید بر این‌که در صورت تأمین منابع مالی امسال همه بخاری‌های نفتی از کلاس‌های مراکز آموزشی حذف می‌شوند، تصریح کرد: بالغ بر 4000 کلاس درس در شناسنامه ساختمان به استانداردسازی گرمایشی نیاز دارند که تعدادی از آموزشگاه‌های فوق به‌علت نداشتن دانش‌آموز عملاً به استانداردسازی نیاز نخواهند داشت، از این‌رو برای مدیریت منابع آمایش مدارس فوق در دستور کار این اداره‌کل قرار دارند.





مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان خاطرنشان کرد: گیلان در مقایسه با استان‌های با شرایط اقلیمی مشابه از وضعیت مطلوبی در استانداردسازی سامانه گرمایشی در مراکز آموزشی برخوردار است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;