استفاده از شومینه ممنوع شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه من  همچنان بر ایجاد ممنوعیت استفاده از شومینه‌ها و وسایل گازی خطرناک در واحدهای مسکونی معتقد هستم، گفت: اما متأسفانه برخی‌ها ضمن بی توجهی به صرفه جویی منابع انرژی، برای بالابردن جنبه تشریفاتی خودشان اقدام به گرم کردن استخرهای روباز می کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تشکر از شهرداری تهران بابت اقداماتش در برف اخیر تهران، از تیم ملی فوتبال بابت پیروزی بر تیم ملی ژاپن تشکر کرد و گفت: متاسفانه خبر فوت یکی از مدیران شهرداری تهران بر اثر گازگرفتگی را شنیدیم و این در حالی است که به یاد دارم که در دوره سوم شورای شهر برای پیشگیری از حوادث ناگوار این چنینی تلاش هایی شد و حتی برخی افراد برای ممانعت این طرح اقداماتی انجام دادند.
وی با بیان اینکه من همچنان بر ایجاد ممنوعیت استفاده از شومینه‌ها و وسایل گازی خطرناک در واحدهای مسکونی معتقد هستم، تأکید کرد که متأسفانه برخی ها ضمن بی توجهی به صرفه جویی منابع انرژی، برای بالابردن جنبه تشریفاتی خودشان اقدام به گرم کردن استخرهای روباز می کنند و این یک فعل ناپسند است که خدا هم بارها فرموده اند که اسراف کنندگان را دوست ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهوری ایران به استان هرمزگان گفت: موضوع هدایت فاضلاب شهر بندرعباس به دریای جنوب یکی از نگرانی ها و هشدارهایی بود که از سوی مسئولین شهر و شهروندان هرمزگانی مطرح شد. بازدید از این اتفاق، بسیار دردآور بود، چرا که علاوه بر انتشار بوی نامطبوع در حریم این آلودگی، علاقمندانی که برای تفریح و شنا به این خطه آلوده از دریا مراجعه می کنند دچار عواقب خطرناک و بیماری های گوناگونی می شوند البته بنا به اقدامات و گفته های مسئولین، خوشبختانه بخش زیادی از اقدامات در حال حل شدن است و لوله کشی ها انجام شده اما حجم دستگاه تصفیه مقیاس کوچک است و ظرفیت کمی دارد از این رو باید به سرعت در این مقوله چاره اندیشی شود.
چمران با تاکید بر  اینکه لایحه عوارض شهرسازی دیر به ما تحویل داده شد و اطلاعات آن نیز ناقص بود، افزود: تأکید کردیم که درصد افزایش پیشنهادی خود را سریع‌تر اعلام کنند.
وی همچنین به درمورد تندیس دکتر شیبانی گفت: روز گذشته دیداری از موزه عبرت داشتیم و آنجا پرده برداری از تندیس مرحوم شیبانی داشتیم و یک آقایی با حالت عصبانی یقه ما را گرفت که چرا برای اتوبوس کاری نمی‌کنید و به او گفتیم دیگر چه کار کنیم؟ همه اتوبوس سازهای داخلی را به صف کردیم و قرار است از خارج اتوبوس بر قی بیاوریم،منتها زمان بر است و ده سال کاری نکردند و شما هم انتقادی نکردی و میخواستم از این فرد دعوت کنم که به صحن شورا بیاید اما به همین توضیح اندک بسنده کردم؛ البته امیدواریم این مهم در ایران باشد که هم اقتصاد رونق گیرد و هم نیاز مردم رفع شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;