چهار اقدام اضطراری برای مهار تنش آبی

به گزارش تاسیسات نیوز، حفر و تجهیز چاه‌های جدید، اجاره چاه‌های کشاورزی، قطع انشعابات مربوط به آبیاری فضای سبز و تکمیل تاسیسات تصفیه و گندزدایی آب برای انجام اقدامات اضطراری تامین، چهار محور اصلی اقدامات اضطراری برای افزایش ظرفیت تامین آب در دوران تنش آبی محسوب می‌شود.


معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: راهکارهای مختلفی درخصوص مدیریت تامین و مدیریت تقاضا تعریف شده و در قالب پروژه‌های کوتاه‌مدت در هر استان در حال انجام است. شاهین پاکروح با بیان اینکه پیش‌بینی شده در تابستان سال‌جاری قریب به ۳۳۴ شهر در معرض تنش آبی باشند، گفت: اقدامات اضطراری برای افزایش ظرفیت تامین و جبران کاهش منابع برای هر استان تعیین شده و مدیران در استان طبق یک برنامه زمانبندی در حال اجرای راهکارهای کوتاه‌مدت برای مهار تنش‌های آبی هستند.


وی افزود: امیدواریم قبل از آغاز تابستان بتوانیم عمده پروژه‌های کوتاه‌مدت را به بهره‌برداری برسانیم. پاکروح در تشریح جزئیات اقدامات اضطراری برای مهار تنش آبی گفت: مقرر شده در کشور تعداد ۲۸۳ چاه جدید حفر و تجهیز شود، همچنین نشت‌یابی و رفع نشت شبکه‌ها و خطوط انتقال به مجموع طول ۱۶ هزار و ۹۳۰ کیلومتر آغاز شده است.


وی ادامه داد: نصب ۱۲۶ هزار و ۳۲۱ مورد تجهیزات کنترل فشار و مصرف و تعویض ۴۵۲ هزار و ۹۸۰ کنتور فرسوده در استان‌های با تنش آبی در برنامه قرار دارد.


معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از قطع انشعابات مربوط به آبیاری فضای سبز به‌عنوان یکی از راهکارهای کوتاه‌مدت مقابله با تنش آبی خبر داد و گفت: در این زمینه ۸ هزار و ۵۴۹ فقره جداسازی آب فضای سبز در دستور کار قرار گرفته که هم اکنون در استان‌های مختلف کشور در حال انجام است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;