دیافراگم سکوهای نفتی برای نخستین بار در کشوربومی سازی شد

یک شرکت داخلی توانست تولید دیافراگم سکوهای نفتی را برای نخستین بار در کشور بومی سازی و سالانه از خروج صدها هزار دلار ارز جلوگیری کند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت بسپارسازه پازاوار روز شنبه در حاشیه هیجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: دیافراگم مورد نیاز در سکوهای نفتی پیش از این همواره از دیگر کشورها تامین می شد که برای نخستین بار در جهت تامین نیاز صنعت نفت این قطعه به سفارش شرکت نفت فلات قاره برای سکوهای پروژه فروزان ساخته شد.

 

ˈارژنگ شجاعی ˈ با ذکر اینکه این قطعه در فراساحل کاربرد دارد، ادامه داد: دیافراگم سکوهای نفتی قطعه ای نگهدارنده است که هنگام نصب جکت از ورود آب به سکو و غرق شدن آن جلوگیری می کند.

 

وی با تاکید بر این که مراحل آزمایش این قطعه در پروژه فروزان به اتمام رسیده و نتایج آن موفقیت آمیز بوده، اظهار کرد: قیمت قطعه ساخته شده در داخل کشور کمتر از یک سوم نمونه اروپایی آن است.

 

شجاعی بااعلام اینکه این قطعه دارای حساسیت ویژه است، افزود: نمونه هندی این قطعه پیش از این در پروژه های دیگر مورد استفاده قرار گرفته است که به دلیل کیفیت پایین، دیافراگم هنگام نصب جکت پاره شده و خسارات هنگفتی را به همراه داشته است.

 

وی تصریح کرد: هر جکت به نسبت تعداد پایه ها از این قطعه استفاده می کنند، این قطعه زیرپایه های فلزی سکو نصب می شود.

 

این فعال بخش خصوصی قطر قطعه ساخته شده را 60 اینچ عنوان کرد و گفت: هیچ گونه محدودیتی در ساخت انواع مختلف این قطعه وجود ندارد؛ به طوری که امکان ساخت قطعه برای لوله های تا قطر 144 اینچ نیز وجود دارد.

 

به گفته شجاعی، بومی سازی دیافراگم مورد نیاز در سکوهای نفتی، سالانه از خروج صدها هزار دلار ارز بابت خریدهای خارجی جلوگیری می کند.

 

وی اظهار کرد: شرکت بسپار سازه پازاوار که پیش از این بزرگترین ضربه گیر اسکله در خاورمیانه را تولید کرده است، در حوزه تولید قطعات لاستیکی خاص، فندر (ضربه گیر اسکله)، شاکسل، انواع جنت های لایروبی و لرزه گیرهای صنعتی فعالیت می کند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;