تایید ایمنی و کیفیت برای بهره‌برداری از آسانسورها الزامی است

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: تمام مالکان و بهره برداران از آسانسورهای در مجموعه‌های مختلف، ملزم به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور برای استفاده از آسانسورها هستند

به گزارش تاسیسات نیوز، عباس رستمی  افزود: بهره‌برداران و مالکان آسانسورها باید به منظور ارتقای ضریب ایمنی و عملکرد این دستگاه‌ها و به تبع آن سلامت شهروندان، نسبت به درخواست بازرسی ادواری و اخذ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور اقدام کنند.
وی تاکید کرد که در صورت نداشتن تاییدیه آسانسور با بروز هرگونه حادثه، مسوولیت پاسخگویی بر عهده بهره‌برداران و مالکان است.
مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: مدت اعتبار گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور صادره یک‌سال است و بر این اساس بهره‌برداران پس از انقضای این تاریخ با درخواست دوباره نسبت به اخذ تاییدیه جدید و معتبر آسانسور اقدام کنند.
رستمی تصریح کرد: ۶۵۲ فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسورهای نصب شده در استان سمنان طی یکسال گذشته صادر شد.
وی ابرازداشت: از این مجموع، ۱۲۲ فقره گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور بهار ۹۹ از سوی این اداره کل در استان صادر شد.
مدیرکل استاندارد استان سمنان یادآور شد: سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی آسانسور در استان راه‌اندازی شد و دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری است و نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان نیست.
مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، این آسانسورها ماهیانه توسط مالکان و مدیران مکلف به انجام سرویس‌های نگهداری در قرارداد با شرکت‌های نصاب مجاز هستند.
۶۴۳ فقره گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور سال ۹۸ از سوی این اداره کل در استان سمنان صادر شد.
منبع قلم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;